Ma to na celu zdominowanie największego na świecie rynku gier wideo po zakończeniu trwającego przez 14 lat zakazu sprzedaży konsol.

Chińskie przedsięwzięcie spółki zamierza dostarczać 200 tys. konsol rocznie, wynika z dokumentu złożonego w China (Shanghai) Pilot Free Trade Zone. Jak podkreśla spółka, ostateczne kwoty mogą ulec zmianie.
Gry wideo to jeden z niewielu obecnie jasnych punktów biznesowych japońskiego koncernu, który stoi w obliczu odnotowania szóstego w ciągu minionych siedmiu lat ujemnego wyniku rocznego i to mimo sprzedaży ponad 10 mln konsol najnowszego modelu PlayStation 4.
Po zniesieniu zakazu, Sony zgodziło się na utworzenie dwóch joint venture z Shanghai Oriental Pearl Group w celu rozpoczęcia produkcji i sprzedaży konsol na tamtejszym rynku. Japończycy będą mieli 70 proc. udziałów w przedsięwzięciu zajmującym się produkcją sprzętu i 49 proc. w drugim i sieci sprzedaży oprogramowania.
