Pozew już w zeszłym roku Sony Interactive Entertainment (SIE) została pozwana w imieniu niemal 9 mln konsumentów w Wielkiej Brytanii. Japońskiemu potentatowi zarzucono sztuczne zawyżanie cen gier cyfrowych i dodatkowych treści w sklepie Sony PlayStation Store. Prawnicy w imieniu swoich klientów zarzucili Sony, że firma nielegalnie wymagała, aby gry cyfrowe i dodatki były kupowane i sprzedawane wyłącznie za pośrednictwem PlayStation Store, który już pobiera od twórców i wydawców 30 proc. prowizji. W efekcie klienci przepłacali za nabywane produkty.
Trybunał Apelacyjny ds. Konkurencji orzekł, że sprawa może być kontynuowana, chociaż stwierdził, że osoby, które dokonały zakupów w PlayStation Store po wniesieniu sprawy w 2022 r., powinny zostać usunięte z proponowanej grupy powodów.
Rzecznik konsumentów uznał wyrok za pierwszy krok w kierunku zapewnienia, że konsumenci odzyskają to, co im się należy

