- Sony otworzy wewnętrzny program akceleracyjny dla zewnętrznych przedsiębiorców - informuje agencja Bloomberg. Koncern zaoferuje nie tylko zastrzyki pieniędzy, ale także m.in. wsparcie marketingowe.

Istotną częścią programu będzie współpraca z Uniwersytetem Tokijskim, w ramach której studenci będą mogli przekształcać pomysły w firmy. Sony może zdecydować się na inwestycję, zawiązanie sojuszu lub tylko zapewnić przestrzeń biurową i pomoc marketingową.
- Wszyscy ludzie powinni mieć szansę bycia przedsiębiorcą, to nasze hasło - mówi Shinji Odashima, który kieruje akceleratorem Sony.
Inicjatywa znana oficjalnie jako Sony Startup Accelerator Program bazuje na pomyśle poprzedniego prezesa Sony, który w 2014 r. otworzył taką platformę dla pracowników koncernu w celu zachęcenia ich do innowacyjności i podejmowania ryzyka. Do tej pory 34 pomysły przeszły do fazy inkubacji, a 14 z nich stało się nowymi firmami.