Amerykański gigant kafeterii Starbucks odnotował w ostatnim kwartale 2024 r., pierwszym w roku obrotowym firmy, sięgający 4 proc. spadek sprzedaży w tych samych lokalach. Oznacza to wyhamowanie dynamiki spadku, po zniżce o 7 proc. w okresie lipiec-wrzesień minionego roku. Mimo zauważalnej poprawy, był to czwarty z rzędu kwartał ze spadkiem tego wskaźnika.
Odczyt okazał się lepszy niż zakładali analitycy, mediana ich prognoz sugerowała spadek o 5,5 proc.
CZYTAJ TAKŻE>>Starbucks coraz bliższy 100 kawiarni w Polsce
Spółka wypracowała w pierwszym kwartale roku podatkowego zysk na akcję rzędu 69 centów przy medianie prognoz wynoszącej 67 centów. Z kolei przychody wyniosły 9,4 mld USD przy oczekiwaniach na poziomie 9,31 mld i nie uległy większej zmianie.
Wynik netto wyniósł 780,8 mln USD w porównaniu do 1,02 mld USD rok wcześniej.
Sprzedaż w tych samych sklepach w USA spadła o 4 proc., a ruch w kawiarniach zmniejszył się o 8 proc.
Natomiast sprzedaż Starbucks’a w tych samych sklepach w Chinach, drugim co do wielkości rynku, spadła o 6 proc., co było spowodowane 4 proc. spadkiem średniej ceny. Gigant kawowy skłania się ku rabatom w Chinach, aby konkurować z rywalami, którzy mają znacznie niższe ceny, takimi jak Luckin Coffee.
Na początku marca firma planuje zwolnienia pracowników, jednak nie podała jeszcze, ile stanowisk zostanie objętych tą redukcją.