Spadki H&M pogłębione przez europejskie lockdowny

ARŻ, Reuters
opublikowano: 15-12-2020, 10:48

Ożywienie sprzedaży w europejskich sklepach sieci H&M utknęło w martwym punkcie jesienią, gdy konsumenci ograniczyli wydatki na ubrania w związku z nową serią lockdownów.

Hennes&Mauritz (H&M)
Hennes&Mauritz; (H&M;)
Hollie Adams

Jak podał we wtorek szwedzki detalista odzieżowy, od końca października do listopada jego sprzedaż spadła o 22 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wpłynęło to na wyniki firmy za cały czwarty kwartał. Przychody spadły w tym okresie o 10 proc.

Początek nowego roku fiskalnego zbiega się z wprowadzeniem twardego lockdownu w Niemczech, które są dla H&M; największym rynkiem. Niebawem zamknięte zostaną także placówki handlowe w Holandii.

Sieć podała w październiku, że w przyszłym roku planuje zamknąć na stałe ok. 250 swoich sklepów, co stanowi 5 proc. ogółu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane