Spadki i zwyżki w TVP

DI, PAP
opublikowano: 2015-07-22 22:00

Od stycznia do czerwca Telewizja Polska zanotowała dodatni wynik finansowy wysokości 144,4 mln zł. W ujęciu r/r jest on wyższy o ponad 28 mln zł. To zasługa m.in. obniżania kosztów działania spółki, które w pierwszej połowie 2015 r. wyniosły 723,5 mln zł.

Równocześnie spadły wpływy z abonamentu. „Przychody abonamentowe po sześciu miesiącach 2015 r. wyniosły 277,6 mln zł i były niższe w stosunku do planu, a także niższe o 19,9 mln zł w stosunku do pierwszego półrocza 2014 r.” — czytamy w komunikacie TVP. Zmniejszyły się też przychody reklamowe. Chociaż były wyższe o 12 mln zł od założeń, w porównaniu z pierwszą połową 2014 r. spadły o 19,3 mln zł. Zdaniem TVP, to konsekwencja braku dużych imprez sportowych, które przyciągają telewidzów.