W II kwartale 2020 zysk netto Eurocashu wyniósł 41,9 mln zł - to po nad dwa razy więcej niż oczekiwali analitycy, ankietowani przez PAP, ale jednocześnie o 13 proc. mniej r/r. Kurs rośnie.
Przychody grupy spadły r/r o 3,8 proc. do 6,2 mld zł, natomiast EBITDA o 2,7 proc. do 210,5 mln zł.

Po pierwszym półroczu przychody to 12,1 mld zł (+1,6 proc.), EBiTDA 336,6 mln zł (-0,3 proc.), a strata netto 19,5 mln zł.
Grupa Eurocash szacuje, że dodatkowe koszty związane z pandemią COVID-19 obciążyły jej wyniki o około 17 mln zł.
Natomiast znaczący wpływ na wynik netto miały różnice kursowe wynikające z przeszacowania kontraktów leasingowych zgodnie ze standardem MSSF16.
Sprzedaż segmentu hurtowego Grupy Eurocash w pierwszej połowie 2020 r.nieznacznie przekroczyła 9,0 mld zł i była o 0,3 proc. wyższa niż przed rokiem. EBITDA tego segmentu wyniosła 277 mln zł, co oznacza wzrost o 3 proc. r/r.
Sprzedaż zewnętrzna zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w pierwszym półroczu 2020 r. sięgnęła 2,96 mld zł i była o 5 proc. wyższa niż w pierwszej połowie ubiegłego roku. EBITDA segmentu Detal wyniosła 142 mln zł, co oznacza wzrost o 3 proc. r/r.
Sprzedaż segmentu Projekty, w ramach którego Grupa Eurocash rozwija innowacyjne formaty detaliczne, takie jak Duży Ben, abc na kołach oraz Kontigo, w pierwszym półroczu 2020 r. sięgnęła 84 mln zł i była ponad 2-krotnie większa niż przed rokiem.
Podpis: Kamil Zatoński