Specjały LOT trafiają na pokłady obcych linii

Aneta Królak
19-01-1999, 00:00

Specjały LOT trafiają na pokłady obcych linii

Catering lotniczy

Jedyna na rynku polskim firma dostarczająca żywność na pokłady samolotów stara się utrzymać pozycję lidera i nadal obsługiwać, poza firmą macierzystą, kilkanaście linii europejskich, których maszyny zawijają do polskich portów.

Spółka LOT Catering została wyodrębniona w 1992 roku z Wydziału Żywienia Pokładowego PLL LOT. Od tego czasu przekonała do swoich produktów największych przewoźników europejskich: British Airways, Lufthansa, KLM, Delta, SAS, Air France czy Austrian Airlines. Dbałość o podniebienia i bezpieczeństwo serwowanej żywności pozwoliły firmie uzyskać roczny obrót ponad 22 mln USD i zasłużyć na wyróżnienie za standard usług od kluczowych klientów.

Kaliber dostawcy

Firma jest w stanie wytworzyć kilkanaście tysięcy posiłków dziennie. Własne laboratoria pozwalają sprawdzać żywność pod względem standardów sanitarnych. Badane są nie tylko gotowe dania, ale też produkty dostarczane przez poddostawców.

Jak się okazuje, nie jest sprawą prostą zostać dostawcą produktów żywnościowych dla LOT Catering. Zasady przyjęć odbywają się podobnie jak w przypadku odbiorców gotowych produktów. Organizowane są prezentacje, na których przedstawiciele LOT Catering wybierają odpowiadające im produkty. O tym, że preferencje firmy są w dużej mierze zdominowane przez standardy produkcji może świadczyć fakt, że na przykład dostawca masła zmieniany był kilkakrotnie. Nie ze względów smakowych, ale jakościowych.

— Podstawowymi kryteriami w doborze poddostawcy są: jakość, cena i solidność. Między innymi te kryteria zadecydowały o wyborze produktów ostródzkich Morlin. Poza tym produkty muszą spełniać warunki, które zdają się nieistotne dla przeciętnego konsumenta. I tak np. pomidory muszą być odpowiednio skalibrowane, czyli każda sztuka musi mieć odpowiednią średnicę i wagę — przekonuje Artur Rydzyński, szef działu zaopatrzenia spożywczego LOT Catering.

Przez żołądek

Minimum dwa razy do roku LOT Catering organizuje dla klientów prezentacje i degustacje swoich produktów. Z reguły wówczas negocjuje się i zatwierdza ceny na sezon letni lub zimowy. Firma uwzględnia sugestie dotyczące wprowadzania zmian, których życzą sobie zagraniczne linie lotnicze w trakcie sezonu. W stałej ofercie znajduje się ponad 3 tys. receptur, z których większość jest wykorzystywana lub wzbogacana zgodnie z aktualnymi trendami w żywieniu. Same oferty dań są bardzo szczegółowe. Omawiają dokładnie, zdawałoby się nieistotne, niuanse wyglądu talerza z posiłkiem. Poszczególnym przewoźnikom nie jest obojętne, czy dana potrawa zostanie ozdobiona natką pietruszki, czy też winogronami oraz to, w jakim będzie kolorze. Uwzględniane są także indywidualne potrzeby pasażerów, dlatego produkowane są m.in. dania wegetariańskie, niskokaloryczne, bezglutenowe i dla diabetyków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aneta Królak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Specjały LOT trafiają na pokłady obcych linii