Eksperci z branży twierdzą, że nakręcenie 24. filmu o Jamesie Bondzie kosztowało 250 mln USD. Koszty marketingu i promocji oszacowali na 100 mln USD. Aby „wyjść na zero” film musi przynieść 650 mln USD ze sprzedaży biletów, a to z powodu konieczności podziału wpływów między producentami, m.in. Metro-Goldwyn-Meyer i Eon Productions, a właścicielami kin. „Spectre” wszedł już na ekrany kin w niektórych europejskich krajach i jest tam hitem. Eksperci wskazują jednak, że mniej niż 90 filmów w historii osiągnęło wspomniane wpływy ze sprzedaży biletów globalnie. Dokonał tego w przeszłości także tylko jeden Bond, „Skyfall”.

Analitycy oczekują dobrego startu „Spectre”, kiedy wejdzie on na ekrany blisko 4 tys. kin w ponad 60 krajach w tym tygodniu. Prognozy mówią o 80 mln USD w debiucie. Dystrybutor filmu, Sony, ocenia konserwatywnie tą kwotę na ok. 65 mln USD. Poprzedni Bond, „Skyfall”, osiągnął w debiucie 88,4 mln USD. Był jednak w uprzywilejowanej sytuacji, bo oprócz niego nie debiutowała w ten sam weekend żadna inna duża produkcja. “Spectre” będzie tymczasem rywalizował z „The Peanuts Movie”.