Spiegel zamyka „Manager Magazin”

MEW
opublikowano: 2008-12-03 16:28

W grudniu ukaże się ostatni numer miesięcznika biznesowego. Wydawca tłumaczy zamknięcie tytułu kryzysem.

Pracownicy i firmy współpracujące z miesięcznikiem biznesowym „Manager Magazin” otrzymali wczoraj informację o planowanym zamknięciu tytułu.

- 29 grudnia ukaże się wyjątkowe, bo ostatnie wydanie styczniowe, do którego zachęcam w szczególności – brzmiało jedno ze zdań oświadczenia.

O możliwości zamknięcia miesięcznika napisał dzisiejszy „Presserwis”. Po południu potwierdził te informacje wydawca, tłumacząc się kryzysem finansowym.

- Prasa biznesowa na całym świecie ma poważne problemy z powodu kryzysu instytucji finansowych i zapaści na rynku producentów samochodów. Wynik finansowy polskiej edycji „Manager Magazin” w bardzo dużym stopniu zależy od przychodów z reklam pochodzących z obu tych branż. Już w 2008 r. widoczne były znaczne cięcia w kampaniach marketingowych firm z tych sektorów, co przełożyło się na gorszy wynik finansowy „Manager Magazin”, a przewidywania na 2009 r. są jeszcze bardziej niepokojące – napisali w komunikacie Ove Saffe, prezes Spiegel Group i Nikolaus von Nathusius, prezes Manager Media, wydawcy polskiej edycji „Manager Magazin”.

Wcześniej wydawca „Manager Magazin” szukał inwestora, najwyraźniej bezskutecznie. Wydawnictwo zrezygnowało niedawno z edukacyjnej części działalności Manager Eventy i podjęło decyzję o zamknięciu lifestylowego kwartalnika ”Connoisseur” dla prenumeratorów ”Manager Magazin”.

”Manager Magazin” miał 32,7 tys. egz. średniego rozpowszechniania płatnego razem w okresie styczeń-sierpień 2008 (dane: ZKDP).