Spółki z Wall Street nie zachwycą

W miarę zbliżania się sezonu raportów kwartalnych w USA coraz bardziej niepokoją słabnące oczekiwania co do wyników spółek.

Spośród spółek z indeksu S&P500, które w ostatnich miesiącach zrewidowały prognozy wyników, obniżyło je aż 82 proc., obliczyła agencja Bloomberg. To może niepokoić, bo podobna nierównowaga wystąpiła w trzecim kwartale 2018 r., kiedy wskaźnik dojrzewał do 20-procentowej przeceny z ostatnich trzech miesięcy roku. Pesymizm widać też wśród analityków. W czerwcu obniżek prognoz wyników dla spółek z S&P500 było o 116 więcej niż podwyżek, a różnica w ich liczbie była największa od prawie dwóch lat.

— Skala słabnięcia wyników jest jedną z rzeczy, której inwestorzy wydają się nie dostrzegać. Rynek tak bardzo skupia uwagę na polityce pieniężnej i na szansach na mityczne porozumienie USA- Chiny, że umykają mu wyniki, które dla cen akcji powinny przecież być decydujące — komentuje David Spika, prezes towarzystwa GuideStone Capital Management.

Po tym, jak w pierwszych trzech miesiącach roku spółkom udało się wybronić przed pogorszeniem wyników, zyski za drugi kwartał będą o 2,5 proc. niższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku, wskazują szacunki analityków.

To oznaczałoby, że sezon wyników, który 15 lipca zainauguruje Citigroup, przyniesie pierwszy ich spadek od trzech lat. Specjaliści źródła tego pogorszenia upatrują między innymi w sile dolara, obniżającej wartość przychodów pozyskiwanych poza USA. Negatywną presję na zyski wywierają też niskie ceny ropy, wyższe koszty poddostawców oraz niepewność związana z napięciami handlowymi na linii USA — Chiny. Pocieszające jest jednak to, że pogorszenie wyników powinno okazać się przejściowe.

Już w trzecim kwartale ich roczna dynamika wyjdzie na plus, w czwartym sięgnie 7 proc., a w 2020 r. będzie dwucyfrowa, wynika z obecnych prognoz. Jeśli zatem nie spełnią się obawy przed napięciami geopolitycznymi i globalną recesją, a prognozowana przez analityków ścieżka kształtowania się wyników się utrzyma, jeszcze pod koniec tego roku słabnące zyski przestaną ciążyć na perspektywach giełdy nowojorskiej.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Wierciszewski

Polecane