Sponsorzypatronują sukcesom

Marek Sokół
opublikowano: 2008-02-18 00:00

Sportowcy na całym świecie — w tym rzecz jasna i w Polsce — coraz częściej odnoszą sukcesy dzięki sponsorującym ich prywatnym firmom. Niektóre polskie przedsiębiorstwa już od wielu lat przeznaczają na ten cel dziesiątki, a nawet setki tysięcy złotych rocznie. Co ważne — nie w formie jednorazowych dotacji, ale w sposób systemowy.

Mecenat prywatny stanowi nie tylko ważne źródło finansowania sportu, lecz jest także przejawem społecznej odpowiedzialności biznesu. Szefowie firm sponsorujących sportowców mają świadomość, że wpływa to pozytywnie na ich wizerunek. Ludzie widzą i doceniają, że w sporcie zmniejsza się rola państwa, rośnie zaś udział inicjatywy prywatnej.

Sponsoring przynosi wymierne efekty sportowe. Najlepszym przykładem może być choćby ostatnie osiągnięcie Agnieszki Radwańskiej, czyli dojście do ćwierćfinału Australian Open. Radwańska jest uczestniczką PZT Prokom Team — programu szkoleniowego dla najbardziej uzdolnionych młodych polskich tenisistów, który w 1999 r. stworzyli Ryszard Krauze i Polski Związek Tenisowy. Celem takich programów jest zapewnienie najlepszym polskim sportowcom optymalnych warunków do profesjonalnego treningu oraz funduszy, pozwalających im m.in. na udział w zagranicznych turniejach i kontakt ze światową elitą. Dla wielu sportowców są one jedyną możliwością zaistnienia na międzynarodowych arenach.

Marek Sokół

prezes NewsPR, specjalista ds. wizerunku