Czytasz dzięki

Spotify płaci fortunę za podcasty

Joe Rogan przenosi się na platformę Spotify razem z milionami swoich fanów. Umowa też podobno jest warta miliony.

Spotify nie ujawnił jej szczegółów finansowych, jednak „The Wall Street Journal”, powołując się na anonimowe źródła, napisał, że kontrakt może opiewać nawet na ponad 100 mln USD. Joe Rogan zapewnia, że umowa nie zmieni charakteru jego programu ani nie uczyni go pracownikiem serwisu streamingowego. Spotify określa transakcję jako wieloletnią umowę na wyłączność, dzięki której podcast będzie bezpłatnie dostępny dla 286 mln użytkowników.

„The New York Times” podkreśla, że to kolejny dowód na ewolucję platformy Spotify, która przeobraża się z aplikacji oferującej streaming muzyki w gigantycznego dostawcę wszelkiego rodzaju treści audio.

Program „The Joe Rogan Experience” będzie dostępny na platformie od września, a do końca roku ma zniknąć z innych serwisów i platform. Joe Rogan zaczął przygotowywać podcasty w 2009 r. Przeprowadza wywiady z aktorami, muzykami, komikami, politykami, ale także autorami teorii spiskowych, za co jest mocno krytykowany. W jego audycjach nie brakuje przekleństw i obraźliwych dowcipów. Kontrowersje przyciągają jednak miliony słuchaczy i widzów, bo tylko na YouTubie ma prawie 8,5 mln subskrybentów.

BBC przypomina, że komik jest też wpływowym komentatorem politycznym. W styczniu powiedział, że w wyborach prezydenckich prawdopodobnie zagłosuje na senatora Berniego Sandersa, ale gdy okazało się, że demokraci wystawią raczej Joe Bidena, zmienił zdanie i jego głos otrzyma jednak… Donald Trump. Spotify mocno inwestuje w rozwój działu z podcastami, bo w tym roku kupił już The Ringer, sieć podcastów sportowych założoną przez Billa Simmonsa, znanego dziennikarza sportowego. W zeszłym roku natomiast spółka przejęła Gimlet Media, wydawcę podcastów odpowiedzialnego za takie show, jak „Reply All”, czy „Homecoming”.

Streamingowy potentat poszerza bazę podcastów i ma już ponad milion tytułów. Spotify dobrze radzi sobie także w czasie pandemii spowodowanej przez koronawirusa, co potwierdza, że użytkownicy zamknięci w domach chętniej korzystają z rozrywki za pośrednictwem smartfonów i komputerów. W I kw. przychody spółki sięgnęły 1,85 mld EUR, a liczba aktywnych użytkowników miesięcznie wzrosła do 286 mln, co stanowi wzrost o 31 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Z tej grupy 130 mln osób płaci abonament.

„Żyjemy w niespotykanych czasach i jak większość staramy się pokonać tę niepewność najlepiej jak potrafimy. Mamy szczęście, że jako firma jesteśmy w stanie działać bez zakłóceń i mamy nadzieję, że dostarczanie muzyki, informacji i możliwości ucieczki może zapewnić radość i komfort wielu osobom” — czytamy w liście do akcjonariuszy.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane