Niecałe dwa lata temu ogłosiliśmy, że audio - nie tylko muzyka - będzie przyszłością Spotify — poinformowała szwedzka spółka. Chce się więc opierać na dwóch nogach, czyli muzyce i podcastach, które są coraz popularniejszą formą, stwarzając nowe możliwości dla słuchaczy, twórców i reklamodawców. Obie firmy mają oferować narzędzia, dzięki którym wydawcy będą mogli więcej zarabiać na reklamach.

Spotify nie ujawnił, ile zapłacił za przejęcie Megaphone'a, ale w mediach pojawiają się informacje o 235 mln USD. Pod koniec maja z firmą związał się Joe Rogan — najbardziej znany jako komentator MMA i prowadzący reality show Fear Factor, którego program z podcastami jest na platformie dostępny od września, a do końca roku zniknie z innych serwisów.
Spotify powiększył bazę w ostatnim kwartale do 320 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 29 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Ma już 144 mln subskrybentów, czyli użytkowników, którzy płacą za usługę i nie korzystają z darmowej wersji wypełnionej reklamami. To również skok o 27 proc. r/r.