Spotify podkręca podcasty

Jeden z największych graczy na rynku streamingu muzyki nie pozwala o sobie zapomnieć i wzmacnia biznes związany z podcastami, przejmując platformę Megaphone.

Niecałe dwa lata temu ogłosiliśmy, że audio - nie tylko muzyka - będzie przyszłością Spotify — poinformowała szwedzka spółka. Chce się więc opierać na dwóch nogach, czyli muzyce i podcastach, które są coraz popularniejszą formą, stwarzając nowe możliwości dla słuchaczy, twórców i reklamodawców. Obie firmy mają oferować narzędzia, dzięki którym wydawcy będą mogli więcej zarabiać na reklamach.

Spotify
Spotify
Igor Kralj / PIXSELL / Forum

Spotify nie ujawnił, ile zapłacił za przejęcie Megaphone'a, ale w mediach pojawiają się informacje o 235 mln USD. Pod koniec maja z firmą związał się Joe Rogan — najbardziej znany jako komentator MMA i prowadzący reality show Fear Factor, którego program z podcastami jest na platformie dostępny od września, a do końca roku zniknie z innych serwisów.

Spotify powiększył bazę w ostatnim kwartale do 320 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 29 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Ma już 144 mln subskrybentów, czyli użytkowników, którzy płacą za usługę i nie korzystają z darmowej wersji wypełnionej reklamami. To również skok o 27 proc. r/r.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane