Akcje szwedzkiej firmy, które wzrosły o 6 proc. od początku tego roku, drożały o 4,4 proc. w poniedziałek rano przed otwarciem sesji.

Liczba abonentów premium firmy wzrosła bowiem o 31 proc. do 113 mln w porównaniu z rokiem ubiegłym. Analitycy spodziewali się, że firma będzie miała 112,9 miliona opłaconych abonentów.
Najpopularniejszy na świecie serwis streamingowy prognozuje również, że w czwartym kwartale łączna liczba abonentów premium wyniesie od 120 mln do 125 mln.
Spotify, który uruchomił swoją usługę ponad dziesięć lat temu, był w stanie przezwyciężyć opór dużych wytwórni płytowych i niektórych głównych artystów muzycznych i przekształcić sposób, w jaki ludzie słuchają muzyki.
Jednak firma wciąż stoi w obliczu rosnącej konkurencji ze strony Apple i innych graczy na rynku.
W trzecim kwartale zysk netto przypisany właścicielom spółki dominującej wyniósł 241 mln EUR czyli 36 centów za akcję, w porównaniu z 43 mln EUR, czyli 23 centów za akcję, rok wcześniej. Analitycy spodziewali się straty w wysokości 29 centów na akcję.
Przychody wzrosły o 28 proc. do 1,73 mld EUR w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 września. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 1,72 mld EUR.
Spółka prognozuje łączne przychody w wysokości 1,74 mld EUR do 1,94 mld EUR w czwartym kwartale. Analitycy oczekiwali prognozy na poziomie 1,89 mld EUR.