Spotify został sponsorem FC Barcelona

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2022-03-16 09:31

Spotify Technology został nowym sponsorem klubu piłkarskiego FC Barcelona. Jego logo będzie na koszulkach klubowych, zmieni się też nazwa stadionu, informuje Bloomberg.

FC Barcelona (Camp Nou)
FC Barcelona (Camp Nou)
NACHO DOCE / Reuters / Forum

Szwedzki serwis specjalizujący się w strumieniowym przesyle muzyki podpisał umowę długoterminową z katalońskim klubem, która obejmuje okres czterech lat od sezonu 2022-2023. W jej ramach logo Spotify pojawi się na koszulkach piłkarzy, zaś stadion od lipca br. zmieni nazwę na Spotify Camp Nou.

To pierwszy przypadek w historii FC Bacelona odnośnie sprzedaży nazwy kultowego stadionu.

Choć nie ujawniono wartości kontraktu, barcelońska gazeta La Vanguardia oszacowała, że chodzi o kwotę rzędu 280 mln EUR, co jest jedną z najdroższych umów sponsorskich na świecie.

Klub FC Barcelona zaczął umieszczać reklamy na swoich koszulkach dopiero w 2006 roku, wiele lat po tym jak zrobiło to większość konkurentów. Pierwszą, był UNICEF - a co warto podkreślić - umieszczenie logo tej organizacji miało czysto charytatywny charakter.

fot. REUTERS/Dado Ruvic/FORUM
fot. REUTERS/Dado Ruvic/FORUM