Sprawdź, czy na pewno jesteś poprawny

MAZ
opublikowano: 2008-09-22 00:00

Od października Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy (ZSRR) będzie oceniał, czy nowe reklamy nie łamią kodeksu etyki branży. Jak to zrobi?

Od października Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy (ZSRR) będzie oceniał, czy nowe reklamy nie łamią kodeksu etyki branży. Jak to zrobi?

Do oceny reklam rada zastosuje nową usługę, tzw. copy advise, która pozwala zwracać uwagę na te elementy reklam, które mogą być przyczyną skarg — szczególnie na wykorzystanie symboliki religijnej, dyskryminację ze względu na płeć i utrwalanie stereotypów.

— Usługa jest skierowana głównie do reklamodawców i mediów. Nie sądzę, że wzbudzi entuzjazm działów kreatywnych agencji reklamowych. Ale ma rozwiewać wątpliwości, a nie zabijać kreatywność — tłumaczy Konrad Drozdowski z ZSRR.

Najbardziej zainteresowane tą usługą są przedsiębiorstwa międzynarodowe, których reklamy muszą spełniać polskie warunki. Copy advise będzie bezpłatna dla firm, które wspierają ten system kontroli, pozostałe będą płaciły za usługę tysiąc złotych. Wprowadzenie opłaty ma zachęcić firmy do członkostwa w Radzie Reklamy.