Sprawdzone rozwiązanie

opublikowano: 25-01-2013, 09:14

Wprowadzenie do sprzedaży nowego wcielenia modelu Auris nie wiąże się z wycofaniem z salonów poprzedniej generacji tego auta. Ale tylko w Polsce. Auto do floty: Toyota Auris

Rodzimy odział Toyoty postanowił bowiem utrzymać w sprzedaży poprzedni model (rok produkcji 2013!) w jednej specyfikacji i z jednym silnikiem (benzynowym 1,33). Toyota Auris Classic (bo tak się będzie nazywać) kosztuje 49 900 zł.

Toyota Auris fot. Toyota
Toyota Auris fot. Toyota
None
None

Do floty wybraliśmy

Do twojej floty wybraliśmy nową Toyotę Auris Dual VVT-i 100 w wersji Active za 62 900 zł.

Stawiamy na benzynę. To już prawie tradycja. Ale cena czyni cuda. Najtańszy diesel kosztuje bowiem niemal 70 tys. zł – i to z uboższym niż proponowane przez nas wyposażeniem. W wersji Active Auris z 90-konnym dieslem pod maską kosztuje już 72 tys. zł. Sporo. Nie zapominajmy jednak o liczeniu. Jeśli roczne przebiegi uzasadniają kupno diesla (powyżej 30-35 tys. km), to kup diesla. Mniej pali, ale jego serwis jest droższy. Dlaczego nie podstawowy pakiet? Bo w XXI w. nie przystoi pakować pracownika do auta bez klimatyzacji i radia w imię oszczędności rzędu 3 tys. zł.

Nowa Toyota Auris jest tylko o 3 cm dłuższa i o 5,5 cm niższa od poprzedniczki. Nie zmieniono rozstawu osi i nieznacznie zredukowano wagę (o 40 kg). Najwięcej uwagi inżynierowie poświęcili poprawie komfortu jazdy i efektywności silników. Przyłożyli się również styliści. Auto wygląda zupełnie inaczej niż poprzednie. Nie leniuchowali też analitycy. Ustalili rozsądną cenę.

Wyposażenie

Life. Pakiet podstawowy jest dostępny ze słabszą jednostką benzynową (59 900 zł) i słabszym dieslem (69 900 zł). Ma siedem poduszek powietrznych, ABS, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, system wspomagający pokonywanie podjazdów, Isofix, immobiliser i światła do jazdy dziennej (LED). Już w tej opcji klamki i lusterka zewnętrzne nie straszą czernią plastiku, a są polakierowane na kolor nadwozia. Jest też tylny spojler. Boczne lusterka są też elektrycznie regulowane i podgrzewane, kierownica ma wspomaganie i regulację w dwóch płaszczyznach. Do kompletu: komputer pokładowy, centralny zamek (sterowany pilotem), elektrycznie sterowane szyby (z przodu) i dzielona oraz składana (60:40) tylna kanapa. Fotel kierowcy z regulacją wysokości. Jest też przedni podłokietnik i instalacja radiowa (z czterema głośnikami). Ale radia nie ma. Tapicerka materiałowa, felgi stalowe 15-calowe (opony 195/65).

Active. Wersja niedostępna z najmocniejszym dieslem. Ceny zaczynają się od 62 900 zł, a kończą na 72 000 zł. Na pokładzie pakiet Life oraz: automatyczna jednostrefowa klimatyzacja, radio z CD, MP3 i czterema głośnikami, wejście USB i sterowanie radiem z kierownicy. Koła stalowe 15-calowe (opony 195/65).

Premium. Jedyna wersja wyposażenia dostępna ze wszystkimi jednostkami napędowymi. Ceny od 66 400 zł (za najsłabsza benzynę) do 81 500 zł (za najmocniejszego diesla). To samo co w zestawie Active plus: przednie lampy przeciwmgłowe, chromowana listwa w dolnej części okien oraz (przy mocniejszym silniku benzynowym i mocniejszym dieslu) chromowana końcówka wydechu. Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą, regulacja wysokości również w fotelu pasażera i w przednim podłokietniku. Jest również tylny podłokietnik z uchwytami na napoje oraz system audio wzbogacony o dwa dodatkowe głośniki. Do tego system multimedialny Toyota Touch z bluetoothem i kamerą cofania. Auto spoczywa na 16-calowych felgach stalowych (opony 205/55).

Dynamic. To pakiet „mocarzy” – dostępny tylko ze 130-konną jednostką benzynową (74 900 zł) i 124-konnym dieslem (86 500 zł). W praktyce jest to pakiet Premium wzbogacony o aluminiowe 17-calowe koła (opony 225/45), przyciemniane tylne szyby, system automatycznego parkowania (SIPA) z czujnikami z przodu i z tyłu oraz centralnym wyświetlaczem na desce rozdzielczej, podwójną podłogę bagażnika i system składania kanapy Easy Flat, elektryczną regulację tylnych szyb, podgrzewane przednie fotele (fotel kierowcy wzbogacony o podparcie lędźwiowe). Fotele kierowcy i pasażera są bardziej sportowe niż w tańszych wersjach.

Prestige. Wszystkomający pakiet dla dwóch silników: mocniejszego benzynowego (80 900zł) i mocniejszego diesla (92 500 zł). W aucie wszystko to co w pakiecie Dynamic oraz: skrętne lampy biksenonowe, automatyczne światła drogowe, tempomat, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czujnik zmierzchu i deszczu oraz system dostępu bezkluczykowego. Nie ma, co prawda, sportowych foteli, ale za to jest skórzano-materiałowa tapicerka.

Miejsce

Bagażnik nowej Toyoty Auris jest większy niż w poprzednim modelu o… 6 litrów. Teraz jego pojemność to 360 l.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 62 900 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

1299,31 zł – Raiffeisen Bank – prowizja 2 proc., oprocentowanie rzeczywiste 11,52 proc.

1219,12 zł – Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 7,87 proc.

1271,75 zł – Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc.

Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl

W leasingu (miesięczna rata):

1199 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 7,5 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 970 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 36,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*. *Symulacja nie jest ofertą handlową.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Trzeba pamiętać, że…

Toyota jest droższa na starcie, jej atrakcyjność cenowa zyskuje dopiero po podliczeniu tzw. Total Cost of Ownership – całkowitych kosztów posiadania. Producent zapewnia, że Auris wewnątrz urósł. Jakoś tego nie zauważyliśmy. Weselsza jest stylistyka. Ale tylko na zewnątrz. Środek wieje nudą.

Warto kupić, bo…

Nowa Toyota Auris ma diametralnie przebudowane zawieszenie – jest dużo bardziej komfortowa. Toyota od lat plasuje się w czołówce rankingów bezawaryjności. Auta tej marki „trzymają cenę”.

, m.boltryk@pb.pl, 22 333 99 20

Podobne u konkurencji*

VW Golf 1,2 TSI, 100 KM Comfortline 68 770 zł KIA Ceed 1,4, 100 KM „M” 56 990 zł Ford Focus 5D 1,6 Duratec 105 KM trend 66 200 zł

Auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów oraz limitowanych wersji).

Silniki benzynowe

Dual VVT-i 100. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy, Dual VVT-i, DOHC. Dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1329 ccm moc 99 KM maksymalny moment obrotowy (przy 3,80 tys. obr./min) 128 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,6 s prędkość maksymalna 175 km/h spalanie: w mieście 7,0 l/100 km poza miastem 4,7 l/100 km

1,6 Valvematic 130. Czterocylindrowy,rzędowy, 16-zaworowy,Valvematic, DOHC. Dostępnyz 6-biegową skrzynią manualnąlub z bezstopniową skrzyniąMultidrive S.Napęd na przednią oś.

poj.1598 ccmmoc132 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,40 tys. obr./min) 160 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,0 s

z Multidrive S11,1 s

prędkość maksymalna 200 km/hz Multidrive S 190 km/hspalanie: w mieście 7,9 l/100 kmz Multidrive S 7,4 l/100 kmpoza miastem 4,8 l/100 kmz Multidrive S 5,0 l/100 km

Silniki Diesla

D-4D 90. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany, 8-zaworowy, SOHC. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1364 ccm moc 90 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,80-2,80 tys. obr./min) 205 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,5 s prędkość maksymalna 180 km/h spalanie: w mieście 5,0 l/100 km poza miastem 3,7 l/100 km

D-4D 125. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany, 16-zaworowy, DOHC. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1998 ccm moc 124 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,60-2,40 tys. obr./min) 310 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,0 s prędkość maksymalna 200 km/h spalanie: w mieście 5,3 l/100 km poza miastem 3,9 l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane