Sprzedawca sam o sobie

Sprzedawcy spodziewają się, że będzie coraz trudniej handlować. Takie nastawienie może nie sprzyjać etycznym działaniom.

Czym jest etyka dla sprzedawców i jak sobie radzą z nowymi technologiami? Na zamówienie Polish National Sales Awards (PNSA) sprawdził to Instytut MillwardBrown. W badaniu uwzględniono opinie przedstawicieli handlowych oraz pracowników działów sprzedaży. Jak się okazuje, udział kanału online w całkowitej sprzedaży w badanych firmach wynosi średnio 26 proc.

Ale 17 proc. ankietowanych zawsze,a 45 proc. często wykorzystuje nowe technologie do analizy potrzeb swoich klientów. Niestety oceniając sami siebie, sprzedawcy uznali też, że wykorzystując e-commerce,

handlowcy wskazują jedynie zalety oferowanych produktów lub usług (56 proc. wskazań), ten kanał daje też sprzedawcom możliwość wykorzystania niewiedzy klientów (43 proc.) i sprzedaży im produktów, których ci tak naprawdę nie potrzebują (15 proc.). Wskaźniki te są jednak znacznie niższe w porównaniu z danymi zebranymi rok wcześniej. Sprzedawcy nie patrzą też w przyszłość zbyt optymistycznie. — 66 proc. stwierdziło, że trudność w sprzedaży będzie rosła, a 10 proc., że będzie malała. Dane z ubiegłego roku są bardzo podobne — wyjaśnia Kuba Antoszewski z MillwardBrown. WIĘCEJ INFORMACJI:

Ruszyła siódma już edycja konkursu Polish National Sales Awards, promującego najwyższe standardy i profesjonalizm sprzedaży oraz zachowania zgodne z biznesowym kodeksem etycznym. Rejestracja uczestników potrwa do 15 września 2015 r. Szczegóły są dostępne na stronie projektu: www.pnsa.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Sprzedawca sam o sobie