Sprzedawcy Sony łączą siły

Sześć firm, które prowadzą salony Sony Center, połączy się, by wspólnie stworzyć e-sklep z japońską elektroniką.

Sony wchodzi na polski rynek e-commerce. Japoński gigant nie będzie jednak samodzielnie sprzedawał produktów w sieci. Zrobi to za niego sześć firm, które prowadzą w Polsce ponad 20 sklepów Sony Center, pełniących głównie funkcję salonów pokazowych. Wspólnie utworzą spółkę, która uruchomi sklep internetowy z produktami japońskiej marki.

— To nasza odpowiedź na rosnącą konkurencję ze strony innych sprzedawców produktów Sony, którzy już są obecni w internecie — mówi Piotr Wieruszewski, który jako prezes spółki SK Electronik ma odpowiadać za sklep internetowy. Sony Polska twierdzi, że jest to oddolna inicjatywa dystrybutorów. W skład nowej firmy wejdzie sześć podmiotów. Największe z nich to: poznański Matrix Media, który prowadzi osiem salonów Sony, i łódzki Pol Sol — sześć salonów. Reszta udziałowców to mniejsi dystrybutorzy z Katowic, Elbląga, Łańcuta i Nowego Sącza. Wszyscy prowadzą sklepy Sony Center oparte na franczyzie. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafił już wniosek o wydanie zgody na koncentrację. E-sklep ma rozpocząć działalność na początku przyszłego roku po otrzymaniu zgody urzędu. Nie będzie jednak używał członu „Sony” w nazwie.

— Sony bardzo niechętnie udostępnia komukolwiek możliwość używania własnego brandu — wyjaśnia Piotr Wieruszewski. Sklep nie będzie mógł liczyć na specjalne względy japońskiego giganta. Będzie tak samo traktowany jak inni sprzedawcy produktów Sony na polskim rynku. Piotr Wieruszewski liczy, że klientów do nowego sklepu przyciągnie siła marki Sony. Chce także postawić na wysoką jakość obsługi, która jest jednym z elementów wyróżniających salony Sony Center. Na polskim rynku własne salony mają Apple, Sony oraz Samsung. Koreański producent elektroniki zdecydował się na stworzenie sieci sklepów stacjonarnych dwa lata temu. Ma ich już ponad 10. W grudniu ubiegłego roku polski oddział Samsunga podpisał porozumienie z należącą do funduszu MCI firmą Morele.net, dzięki której powstał internetowy sklep partnerski koncernu. Produkty Apple’a sprzedają w sieci tacy dilerzy jak np. iSpot. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Sprzedawcy Sony łączą siły