Sprzedaż aut w Chinach nadal spada

opublikowano: 09-12-2019, 09:53

Listopad nie przyniósł niespodzianki i kończący się rok będzie drugim z rzędu kiedy sprzedaż aut na największym rynku świata spada.

Sprzedaż samochodów spadła w listopadzie w Chinach o 4,2 proc. w ujęciu rocznym do 1,97 pojazdów, wynika z wstępnych danych chińskiego stowarzyszenia producentów CPCA. To już 17. miesiąc spadku z ostatnich 18.

Spowolnienie chińskiej gospodarki jest powodem spadku sprzedaży aut. Najgorzej w tym okresie radzą sobie tańsze, lokalne marki. Relatywnie lepiej globalne, jak Toyota, czy BMW, co wynika także z utrzymującego się lepszego popytu na auta hybrydowe i klasy premium.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy