Sprzedaż aut w Chinach spadła o niemal 2 proc.

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 13-01-2021, 09:03

Choć w całym 2020 r. odnotowano spadek sprzedaży samochodów na chińskim rynku, jednak w grudniu rosła ona dziewiąty miesiąc z rzędu, co jest jednym z mocniejszych dowodów na odbicie w tamtejszej gospodarce, informuje Reuters.

Stringer

Ogółem w całym minionym roku. sprzedaż zmniejszyła się o 1,9 proc. w porównaniu z 2019 r. do 25,3 mln pojazdów. Natomiast tylko w grudniu zaobserwowano 6,4 proc. wzrost w relacji do analogicznego okresu 2019 r. do poziomu 2,83 mln aut. Dynamika wzrostu mocno jednak spowolniła z 12,6 proc. odnotowanych w listopadzie.

Według szacunków Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (CAAM), sprzedaż samochodów osobowych w Państwie Środka zmniejszyła się w zeszłym roku o 6 proc. Z kolei w przypadku pojazdów użytkowych, które stanowią około 25 proc. rynku sprzedaż zwiększyła się o 19 proc.

Coraz większego znaczenia nabiera sprzedaż nowych pojazdów energetycznych (NEV). W 2020 r. klienci kupili ich 1,73 mln co oznacza 11 proc. wzrost względem 2019 r.

CAAM oczekuje, ze w 2021 r. sprzedaż pojazdów na największym motoryzacyjnym rynku na świecie wzrośnie o około 4 proc. do 26,3 mln.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane