Tempo wzrostu firmy dorównuje temu z 2022 r., kiedy było na poziomie 30 proc. Sprzedaż ByteDance przekroczyła wówczas 80 mld USD, jak dowiedział się Bloomberg od źródeł zaznajomionych ze sprawą. Spółka radzi sobie dobrze mimo turbulencji w chińskiej gospodarce oraz kontroli i ograniczeń dla działalności ze strony m.in. USA.
Właściciel TikToka i platformy Douyin umocnił swoją pozycję obok Tencentu i Alibaby dzięki temu, że wykorzystał popularność swoich społecznościowych usług wideo do ekspansji e-commerce. Tencent może wygenerować w tym roku 86 mld USD przychodów.
Nie jest jednak jasne, jak ByteDance radził sobie w tym roku pod względem rentowności. Jego wewnętrzne dane nie zostały poddane audytowi, jednak wiele wskazuje na to, że firma stała się jedną z największych chińskich korporacji pod względem przychodów. Jej zysk przed odsetkami, opodatkowaniem, amortyzacją i umorzeniem wzrósł o 79 proc. do ok. 25 mld USD w 2022 r., jak podał w kwietniu “Financial Times” powołując się na inwestorów posiadających wiedzę o tych liczbach.