Sprzedaż smartfonów chińskich marek w 2022 r. była o 13 proc. niższa niż rok wcześniej i spadła do 286 mln urządzeń. Ostatnio podobny poziom odnotowano w 2013 r. - przekazał Reuters.

Przez dziesięć ostatnich lat roczna sprzedaż telefonów chińskich marek nie spadła poniżej 300 mln egzemplarzy, wynika z danych firmy badawczej International Data Corporation (IDC).
Chińska firma Vivo produkująca smartfony sprzedała najwięcej urządzeń na całym świecie w 2022 r., jej udziały w rynku globalnym stanowiły 18,6 proc., jak ujawnił raport IDC. Mimo to właściciele marki nie mają powodu do radości, ponieważ w 2021 r. wynosiły 25,1 proc.
Surowe restrykcje, jakie wprowadziły Chiny wiosną 2022 r. w związku z walką z Covid-19, odcisnęły piętno na globalnej gospodarce. W 2022 r. sprzedano 1,2 mld egzemplarzy smartfonów wszystkich światowych marek - najmniej od 2013 r.