Sprzedaż detaliczna w Niemczech wzrosła o 1,4 proc m/m

15-03-2002, 08:22

FRANKFURT (Reuters) - W styczniu sprzedaż detaliczna w Niemczech wzrosła po uwzględnieniu inflacji o 1,4 procent licząc miesiąc do miesiąca i była o 1,8 procent niższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, podał w piątek Federalny Urząd Statystyczny.

Dane były lepsze od oczekiwań analityków, którzy liczyli na wzrost sprzedaży o 1,2 procent w skali miesiąca i spadły o 2,9 procent licząc rok do roku.

Wbrew oczekiwaniom w grudniu sprzedaż spadła o 3,3 procent w porównaniu z listopadem, że okres przedświąteczny przyniesie wzrost zakupów.

Dane o sprzedaży detalicznej w Niemczech podlegają częstym wahaniom i nie dają pełnego obrazu zachowań konsumentów, ponieważ nie uwzględenia się w nich wydatków na wycieczki grupowe, samochody i zakupów na stacjach benzynowych.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, warsaw.newsroom@reuters.com))

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Sprzedaż detaliczna w Niemczech wzrosła o 1,4 proc m/m