Sprzedaż GM w Chinach znów spadła

opublikowano: 07-01-2020, 07:01

Sprzedaż samochodów koncernu General Motors w Chinach spadła w 2019 r. drugi rok z rzędu. Wśród głównych przyczyn wymienia się spowolnienie gospodarcze w Państwie Środka oraz rosnącą konkurencję w kluczowym segmencie SUV w średniej klasie cenowej, donosi Reuters.

Największy amerykański koncern motoryzacyjny odnotował 15-proc. spadek sprzedaży aut w porównaniu z 2018 r. do łącznie 3,09 mln pojazdów. Rok wcześniej sprzedaż kształtowała się na poziomie 3,65 mln sztuk, a w roku 2017 wyniosła 4,04 mln. Mimo sukcesywnie obserwowanego spadku, General Motors pozostaje drugim co do wielkości zagranicznym producentem samochodów w Chinach. 

General Motors (GM)
Zobacz więcej

General Motors (GM) fot. Bloomberg

Amerykańska firma ma spółkę joint venture z SAIC Motor w Szanghaju, w ramach której produkowane są marki Buick, Chevrolet i Cadillac. Prowadzi także współpracę w Liuzhou, z SAIC i Guangxi Automobile Group, koncentrującą się na produkcji bezobsługowych minivanów. To join venture zaczęło też produkować samochody wyższej klasy.

Oczekujemy, że spowolnienie na rynku utrzyma się w 2020 r. I przewidujemy ciągłe trudności w naszej chińskiej działalności – powiedział Matt Tsien, wiceprezes i dyrektor generalny GM China. Dodał, że firma koncentruje się na wzmocnieniu swojej linii produktów i poprawie efektywności kosztowej.

Według prognoz Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (CAAM), chiński rynek motoryzacyjny ma skurczyć się o 2 proc. w 2020 r., notując trzeci rok spadków. Szacunki CAAM wskazują, że w 2018 r. sprzedano w Państwie Środka 28 mln pojazdów (spadek o 3 proc.), podczas gdy ubiegłoroczna sprzedaż miała obniżyć się o 8 proc. rok do roku. Oficjalne dane z 2019 r. mają być ogłoszone w przyszłym tygodniu.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu