ZURYCH (Reuters) - Szwajcarski gigant spożywczy, Nestle, poinformował w czwartek, że w pierwszym kwartale 2002 roku jego sprzedaż wzrosła o 10,1 procent, czyli mniej niż prognozowali analitycy.
Ta największa na świecie grupa spożywcza zwiększyła swoje oczekiwania dotyczące sprzedaży i zysków za cały obecny rok.
Sprzedaż spółki wyniosła w pierwszym kwartale 21,3 miliona franków szwajcarskich, wobec 19,4 miliona rok temu. Analitycy ankietowani przez agencję Reutera spodziewali się wzrostu sprzedaży o 11 procent.
Firma podała również, że cała grupa jej spółek zależnych, obejmująca producentów kawy Nescafe, wód mineralnych Perrier i Vittel, zup Maggi i żywności dla kotów Friskies ma w 2002 roku udowodnić swoją odporność na rynkowe trudności.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))