Sprzedaż Nestle wzrosła dzięki gorącemu latu

Piotr Kuczyński
opublikowano: 2003-10-23 08:43

Sprzedaż Nestle wzrosła dzięki gorącemu latu VEVEY, Szwajcaria (Reuters) - Największy producent żywności na świecie - Nestle
poinformował w czwartek, że po pierwszych trzech kwartałach roku jego sprzedaż, po
odliczeniu zmian kursowych i akwizycji, wzrosła o 5,4 procent, ponieważ gorące lato w
Europie pobudziło popyt na lody i wodę mineralną. Jednak z powodu umocnienia się franka sprzedaż grupy zmniejszyła się o 2,4 procent do
64,6 miliarda franków szwajcarskich. Ten spadek był jednak mniejszy niż się pierwotnie
obawiano. Szwajcarski producent kawy Nescafe powtórzył również, że w całym roku sprzedaż
organiczna - czyli po odliczeniu zmian kursowych i akwizycji, ma wzrosnąć o pięć-sześć
procent. Analitycy oczekiwali, że sprzedaż grupy spadnie o trzy procent do 64,2 miliarda
franków, a sprzedaż organiczna zwiększy się o 5,6 procent. "Grupa oczekuje, że czynniki kursowe ustabilizują się w ostatnim kwartale i oczekuje
poprawy marży operacyjnej w całym roku" - głosi komunikat grupy. Z powodu gorącego lata w Europie, konsumenci chętnie się kupowali produkowane przez
Nestle lody i wodę Perrier. O 4,1 procent zmniejszyła się jednak sprzedaż wyrobów
czekoladowych takich jak Kit Kat. ((Tłumaczył: Piotr Skolimowski; Redagował: Kuba Kurasz; Reuters Messaging:
[email protected]; Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700,
[email protected]))