Sprzedaż Tesco spadła najmocniej od dwóch dekad

Brytyjski gigant detaliczny Tesco nie może zaliczyć ostatnich miesięcy do udanych.

Jak wynika z danych Kantar Worldpanel, właśnie odnotował największy spadek sprzedaży od 1994 r., od chwili kiedy zaczęto publikować porównywalne dane. W ciągu 12 tygodni zakończonych 20 lipca 2014 r. sprzedaż obniżyła się o 3,8 proc.

fot. Bloomberg
Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Z kolei udziały w krajowym rynku spadły o 1,4 punktów procentowych do 28,9 proc.
Ofiarą tak słabych rezultatów jest Philip Clarke, dyrektor generalny spółki, który ma ją opuścić. Próbował on konkurować z dyskontami Aldi i Lidl w segmencie najniższych cen, zaś z drugiej strony z ekskluzywną siecią Waitrose. Tymczasem niemieccy rywale mogą pochwalić się rekordowymi udziałami w brytyjskim rynku w ostatnich trzech miesiącach.

W przypadku Aldi sprzedaż podskoczyła o 32 proc. zaś udział w rynku o 1 pp do 4,8 proc. Dynamika sprzedaży Lidla wyniosła 20 proc. zaś udział w rynku 3,6 proc. Z kolei sieć Waitrose odnotowała wzrost sprzedaży o 3,4 proc. i rynkowych udziałów z 4,8 do 4,9 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Sprzedaż Tesco spadła najmocniej od dwóch dekad