Sprzedaż to za mało

opublikowano: 26-06-2013, 00:00

Największą zmianą w ostatnim roku, oprócz wprowadzenia urządzeń z dotykowym ekranem, jest przerzucanie się użytkowników z notebooków na tablety, których sprzedaż w Polsce wzrosła w tym czasie prawie czterokrotnie.

Z drugiej strony — notebooki nadal jednak są chętnie kupowane. Zgodnie z raportami branżowymi za 2012 r., sprzedaż w tej kategorii urosła o 5 proc. Należy to uznać za bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę sytuację makroekonomiczną i ogólny nieznaczny spadek popytu na sprzęt PC.

Rynek wyraźnie się zmienia, szczególnie w segmencie urządzeń stacjonarnych — coraz mniejszym wzięciem cieszą się tradycyjne desktopy. Spadek w tej kategorii wyniósł 19 proc. Chlubny wyjątek stanowi kategoria all-in-one (AIO), która notuje nieznaczny, ale stabilny wzrost.

Boom na tablety, urządzenia dotykowe i rosnąca popularność AIO to ciekawe zjawiska, które będą miały znaczący wpływ na producentów PC. Dostawcy, którzy dostosowali się do nowych wymagań, z pewnością poradzą sobie lepiej na niezwykle dynamicznym i konkurencyjnym rynku. Czy uda się to wszystkim? O tym przekonamy się w najbliższym roku, ale wszystko wskazuje na to, że walka o udziały w sprzedaży będzie niezwykle zacięta.

Analizując preferencje klientów, szczególnie odbiorców korporacyjnych i samorządowych, warto pamiętać o wzrastającej roli dodatkowych usług, jak pamięci masowe i cloud computing. Przedsiębiorstwa coraz częściej wymagają od dostawców kompleksowej obsługi — nie wystarczy już sprzedać tylko sprzęt, niezwykle ważna jest również wartość dodana.

ANDRZEJ SOWIŃSKI

dyrektor generalny Lenovo Polska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane