Kwartalna sprzedaż Vivendi Universal spadła o ponad 50 proc. Powodem było zmniejszenie koncernu w wyniku sprzedaży części spółek zależnych, a także wolniejszy niż oczekiwano wzrost przychodów spółek telekomunikacyjnych.
Przychody ze sprzedaży francuskiego koncernu spadły w czwartym kwartale do 7,21 mld EUR. Analitycy szacowali ich wielkość na 7,16 mld USD. W analogicznym okresie 2002 roku sięgały one 15,96 mld USD.
Sprzedaż koncernu nagraniowego Universal Music spadła w minionym kwartale o 19 proc. do 1,69 mld EUR. Koncern tłumaczy to nielegalną dystrybucją muzyki w Internecie. Sprzedaż osiągnięta przez płatną telewizję Canal Plus spadła o 26 proc. W przypadku oddziału produkującego gry wideo o 13 proc. Sprzedaż amerykańskiego oddziału Vivendi Universal Entertainment spadła o 4 proc. Ma on zostać przejęty przez amerykańską sieć telewizyjną NBC.
Wzrost sprzedaży zanotowały w czwartym kwartale spółki telekomunikacyjne koncernu. Francuska sieć komórkowa SFR zwiększyła ją o 11 proc. do 2,02 mld EUR.
MD, Reuters