Stacje oferują karty dla firm

Marcin Bołtryk
15-06-2000, 00:00

Stacje oferują karty dla firm

Koncerny paliwowe przygotowują programy dla instytucjonalnych klientów

KLIENT NASZ PAN: Rosnąca konkurencja na rynku paliwowym powoduje, że koncerny prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów. Dla tych ostatnich oznacza to korzystniejsze warunki obsługi — mówi William Kozik, dyrektor do spraw sprzedaży w Shell Polska. fot. MP

Sieci stacji benzynowych działających w naszym kraju przygotowały dla klientów instytucjonalnych specjalne oferty. Z reguły są to karty umożliwiające m.in. rozliczanie bezgotówkowe. Warunki przystąpienia do programów są w większości koncernów podobne.

Aby otrzymać kartę paliwową należy wybrać się do siedziby wybranego koncernu paliwowego i zgłosić chęć uruchomienia programu dla swojego przedsiębiorstwa.

— Naszych klientów prosimy również o złożenie deklaracji przeciętnych obrotów i zabezpieczenia — informuje William Kozik, dyrektor ds. sprzedaży w Shell Polska.

Coraz mniejsze

Dotychczas oferta dla klientów instytucjonalnych była skierowana raczej do dużych przedsiębiorstw.

— Teraz wyraźnie widać, że firmy dostarczające paliwa interesują się coraz mniejszymi przedsiębiorstwami — zauważa William Kozik.

Sieć BP zachęca firmy dysponujące samochodami służbowymi do zaopatrzenia się w karty BP Plus.

— Warunkiem wydania karty jest posiadanie w firmie przynajmniej 7 samochodów. Dzięki BP Plus można m.in. dokonywać transakcji bezgotówkowych — wyjaśnia Magdalena Kandefer z BP Polska.

Dodatkowym atutem takich kart jest możliwość przeprowadzania transakcji zbiorowych. Użytkownicy samochodów nie muszą więc czekać na stacji na wystawienie faktury.

— Nasze karty są akceptowane w ponad 300 stacjach na terenie całego kraju. 130 z nich należy do BP. Ponadto kart można używać przy zakupach na stacjach Aral i Statoil. Istnieje również możliwość uzyskania karty międzynarodowej, która jest już honorowana w 30 krajach — informuje Magdalena Kandefer.

Polski Koncern Naftowy ORLEN z myślą o klientach instytucjonalnych wprowadził w marcu tego roku karty flotowe.

— Oferta jest przeznaczona dla tzw. flot, czyli firm posiadających własne środki transportu. Mogą z niej korzystać zarówno wyspecjalizowane firmy spedycyjne, jak i produkcyjne, handlowe, usługowe, a nawet instytucje publiczne — wyjaśnia Ireneusz Wypych z PKN ORLEN.

Do 9 czerwca 2000 r. karty honorowało ponad 300 stacji na terenie całego kraju. Jednak jak zapewnia Ireneusz Wypych na początku sierpnia liczba ta wzrośnie do około 800.

— Karty flotowe wydawane są firmom dysponującym taborem samochodowym o wielkości co najmniej 10 pojazdów ciężarowych lub 30 osobowych. Jednak przewidujemy też wprowadzenie kart dla małych flot — informuje Ireneusz Wypych.

Bezpieczna transakcja

Z karty Euro Shell można korzystać w całej Europie na ponad 13 tys. stacji. W Polsce Shell posiada 106 punktów sprzedaży.

— Istnieje również możliwość podpisania lokalnej umowy umożliwiającej rozliczanie się bezgotówkowe. Do takiej umowy nie wydajemy karty, a do jej zawarcia upoważniony jest każdy kierownik naszej stacji — dodaje William Kozik.

Podstawową zaletą kart jest, jak zapewniają przedstawiciele sieci stacji benzynowych, możliwość dokonywania bezpiecznych transakcji.

— Karta odpowiada standardom bankowym, jest chroniona poufnym, czterocyfrowym kodem PIN. Poza tym każda karta jest przyporządkowana tylko jednej osobie lub tylko jednemu pojazdowi — tłumaczy Ireneusz Wypych.

Podobne cechy mają karty BP.

— Dodatkowo w zależności od potrzeb można wybrać jeden z czterech kodów produktów, który zostanie umieszczony na karcie. Umożliwia to kontrolę nad zakupami realizowanymi przez użytkownika samochodu. Mogą to być tylko paliwa lub też inne usługi. Oferujemy również dostarczanie raportu-statystyki samochodowej, która pomoże porównać ilość zużytego paliwa z kosztami w firmie — zapewnia Magdalena Kandefer.

PKN ORLEN oferuje dwa typy kart flotowych.

— Pierwsza z nich to karta typu „K” wystawiona imiennie na kierowcę. Druga typu „S” przypisana jest do samochodu. Dla każdego typu, na życzenie klienta (floty), można indywidualnie określić i wprowadzić limity. Na przykład limit liczby dziennych wizyt na stacjach, ilości zakupionych paliw czy wartości zakupionych produktów i usług. Na życzenie klienta istnieje także możliwość uruchomienia opcji obligującej użytkownika karty do podawania przy każdym tankowaniu stanu licznika kilomertów lub numeru konta do księgowania transakcji — wyjaśnia Ireneusz Wypych.

Marcin Bołtryk

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / / Stacje oferują karty dla firm