Standard Chartered pracuje nad pracownikami

opublikowano: 11-10-2018, 12:43

Bank do końca roku będzie zatrudniać 150 osób. Buduje zespoły HR i zapobiegania przestępczości finansowej. Kolejny krok to cyberbezpieczeństwo.

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Tymczasowe biuro Standard Chartered znajduje się przy rondzie Daszyńskiego, ale z okien jest widok na powstający The Warsaw Hub, do którego firma przeniesie się pod koniec przyszłego roku. Wynajmie tam na 10 lat 3,5 tys. mkw., czyli powierzchnię, na której może pracować ok. 350 osób. Plany są bardziej ambitne.

- Obecnie zatrudniamy 90 osób. Do końca roku będzie ich około 150, czyli dokładnie tyle, ile zaplanowaliśmy. Docelowo będziemy mieć 750 pracowników – mówi Rowena Everson, dyrektor zarządzająca centrum usług Standard Chartered w Polsce.

Firma otrzyma na inwestycję rządowy grant.

Bank zatrudnia właśnie pracowników do działu HR – najpierw będą rekrutować do polskiego centrum, potem do spółek Standard Chartered w Unii Europejskiej, USA, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Docelowo zespół będzie liczyć 50 osób.

- Najwięcej rekrutacji toczy się obecnie w obszarze zapobiegania przestępczości finansowej. Będzie to jeden z kluczowych zespołów - mówi Rowena Everson.

W przyszłym roku centrum zacznie budować zespół prawny. Standard Chartered szuka głównie osób z 3-5-letnim doświadczeniem. To jeden z powodów, dla których Warszawa wygrała z Krakowem, który gwarantuje największą w Polsce liczbę absolwentów.

- Ważna była też logistyka, w tym bliskość lotniska – dodaje Stephen Sheridan, dyrektor ds. operacyjnych na Europę i Ameryki w Standard Chartered.

Jego zespół brał pod uwagę także Dublin, Budapeszt i Bukareszt. Decyzja o utworzeniu w Europie centrum usług zapadła pięć lat temu, jednak dopiero teraz liczba klientów urosła tak, że bank zdecydował się na otwarcie placówki. Warszawskie centrum jest pierwszym poza Azją. Standard Chartered ma po dwa centra w Indiach i Chinach oraz jedno w Malezji. Pracuje w nich łącznie 21 tys. osób.

- Pierwsze otworzyliśmy w 2000 r. w Indiach. Centra obsługują większość operacji bankowych, teraz wchodzimy w bardziej zaawansowane procesy, a to oznacza też mniejszą liczbę pracowników – mówi Matthew Norris, globalny szef centrów usług Standard Chartered.

Bank, który ma 150-letnią historię, zatrudnia łącznie 86 tys. pracowników i działa na 60 rynkach, głównie w Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Oferuje bankowość korporacyjną, ale w niektórych krajach obsługuje też klientów indywidualnych. W Europie jest obecny w 14 krajach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / Standard Chartered pracuje nad pracownikami