Starbucks chwali się rekordową sprzedażą

opublikowano: 24-07-2015, 06:59

Miniony kwartał okazał się nadzwyczaj udany dla koncernu Starbucks. Największy na świcie operator kawiarni odnotował bowiem rekordowy poziom sprzedaży, donosi serwis BBC.

W kwartale zakończonym 28 czerwca 2015 r. amerykański gigant zrealizował wzrost globalnych przychodów rzędu 18 proc. do wartości 4,9 mld USD.

Bloomberg

Tak mocny wzrost był możliwy głównie dzięki wykupieniu poprzedniego japońskiego partnera Starbucks Japan i otwarcia nowych placówek. W minionym kwartale firma uruchomiła aż 431 nowych lokali. 

Bez uwzględniania nowych placówek, sprzedaż liczona według formuły like-for-like zwiększyła się natomiast o 7 proc.

Z kolei zysk netto sieci kafeterii podskoczył aż o 22 proc. do 626,7 mln USD. 

To był najmocniejszy i najciekawszy kwartał w naszej ponad 23-letniej historii  jako spółki publicznej – tak ocenił wyniki szef spółki Howard Schultz. 

Według niego, dane wskazują, że spółka obsłużyła w minionym kwartale o 23 mln więcej klientów w porównaniu do analogicznego okresu 2014 r. Przy czym 18 mln na terenie USA. 

Dane dobrze odebrane zostały przez giełdowych inwestorów. W posesyjnym handlu cena akcji Starbucks rosła o ponad 3 proc. 

 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane