House of Walkers Project powstał z inicjatywy marki Johnnie Walker i funduszu wspierającego start-upy AIP Seed Capital. Konkurs ma promować młodych przedsiębiorców, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie. Zasady uczestnictwa są wyjątkowo proste — wystarczy nagrać krótki film (do 5 minut) z prezentacją koncepcji na nowy biznes i umieścić go na stronie konkursu. Klipy można nadsyłać do 22 kwietnia. Pieniądze (po 100 tys. zł) dostanie od jednej do pięciu zwycięskich firm. Liczyć będzie się przede wszystkim pasja i nowatorstwo konceptu. Uczestnik nie musi wypełniać skomplikowanych formularzy ani przedstawiać biznesplanów. A właśnie o ich poprawność najbardziej obawiają się młodzi przedsiębiorcy.
— Potencjał Polaków nie jest w pełni wykorzystywany. Dotychczasowe inicjatywy biznesowe w zbyt małym stopniu doceniają ich pasje i pomysły. House of Walkers Project wypełnia tę lukę, szukając nie biznesplanów, ale ciekawych ludzi z pasją i pomysłem — twierdzi Jacek Aleksandrowicz z AIP Seed Capital, funduszu, który wspiera konkurs od strony merytorycznej i formalnej.
A dobry pomysł jest podstawowym gwarantem sukces w biznesie — tak twierdzi 40 proc. ankietowanych przez TNS OBOP. Niestety, aż 41 proc. respondentów uważa, że do otworzenia własnej firmy zniechęcają skomplikowane procedury i formalności. Wśród barier wymieniane są też: aktualna sytuacja osobista, duża konkurencja rynkowa, brak pieniędzy na start czy niejasność przepisów, choć w ostatnim przypadku większość respondentów mówi tak bez wcześniejszego sprawdzenia, jakie są faktyczne wymogi założenia własnej firmy.
— Polacy uważają, że bezpieczniej jest pracować dla kogoś — twierdzi Miłosz Brzeziński, psycholog i trener biznesowy.
Jeśli już decydują się na samozatrudnienie, zwykle wybierają bezpieczną branżę, która sprawdza się w ich lokalnym środowisku. W opinii Polaków najlepiej jest zainwestować w firmę budowlaną lub rozpocząć działalność handlową.