Startupowcy boją się porażki i... pustego konta

  • Marta Bellon
opublikowano: 15-11-2012, 00:00

Czego boją się start-upy?

Przedsiębiorcy na początku swojej drogi biznesowej mają wiele pytań i wątpliwości. Najbardziej obawiają się niepowodzenia i straty pieniędzy. Uważają, że najważniejsze cechy przedsiębiorcy to odporność i wytrwałość, potrzebna jest też wewnętrzna motywacja, kreatywne myślenie i pasja.

Najmniej oczywista cecha przyszłego człowieka sukcesu to umiejętność ciężkiej pracy. Tak wynika z raportu Startup Pirates — promotorów przedsiębiorczości, organizujących w różnych krajach warsztaty dla osób rozpoczynających przygodę z biznesem.

Przeprowadzili oni badanie na temat doświadczeń tych, którzy stawiają w świecie biznesu pierwsze kroki. Ponad stu przedsiębiorców odpowiedziało na pytania dotyczące ich potrzeb i obaw. Badani wskazywali także na najważniejsze dla początkującego przedsiębiorcy dziedziny wiedzy. Powinien on przede wszystkim mieć strategię dotyczącą rozwoju produktu lub usługi oraz model biznesowy.

Istotna jest także sieć kontaktów. Najmniej wskazań miała wiedza dotycząca skutecznej sprzedaży. Startup Pirates organizują na całym świecie warsztaty prowadzone przez praktyków.

We wrześniu zawitali do Poznania, gdzie odbyła się start-up school, czyli warsztaty, których uczestnicy zdobywali wiedzę z zakresu marketingu, ekonomii, modelowania biznesowego czy przewidywania trendów. Najbliższe spotkania odbędą się m.in. w Barcelonie (24 listopada) i Dublinie (1 grudnia).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu