Stolica: 700 mln zł na drogi w 2002 roku

Krzysztof Kluska
28-12-2001, 00:00

Stolica: 700 mln zł na drogi w 2002 roku

Władze Warszawy oraz Gminy Centrum zamierzają wydać na inwestycje drogowe w 2002 roku ponad 700 mln zł. Priorytetem jest budowa Trasy Siekierkowskiej. W przyszłym roku nie rozpocznie się żadna nowa inwestycja.

Są już plany dotyczące wydatków, jakie zostaną poniesione na inwestycje drogowe w Warszawie w 2002 r. Największe inwestycje będą finansowane głównie z kasy Gminy Centrum. Władze stolicy zamierzają wydać w 2002 r. na inwestycje drogowe ponad 700 mln zł. Około 600 mln zł pójdzie na dokończenie Trasy Siekierkowskiej.

Według Wojciecha Kozaka, wiceprezydenta Warszawy, środki zostaną przeznaczone głównie na dokończenie inwestycji.

— Na pewno znajdą się pieniądze na dokończenie modernizacji ulicy Górczewskiej na odcinku od ul. ks. Janusza do ul. Powstańców Śląskich oraz na remont ul. Wołoskiej — informuje Wojciech Kozak.

Dokończenie obu ulic może kosztować około 50 mln zł. Biuro Zarządu Miasta planuje dalsze prace przy budowie ul. Zabranieckiej przy Zakładzie Utylizacji Stałych Odpadów Komunalnych. Na razie jednak nie wiadomo, jakie kwoty pójdą na realizację tego zadania.

Według przedstawiciela BZM, w przyszłym roku poznamy także wykonawcę ul. Wał Miedzeszyński. Rozstrzygnięcie przetargu przesunięto na 4 lutego.

— Wykonawca ma być znany już na przełomie marca i kwietnia. Na razie jednak nie wiemy, jaki będzie koszt tej inwestycji — wyjaśnia Wojciech Kozak.

BZM prowadzi również prace związane z planami budowy dwóch nowych mostów — Północnego i Na Zaporze.

— Mamy już opracowania techniczne dla mostu Na Zaporze, który połączy Wawer z Wilanowem. W roku 2002 będziemy prowadzić prace związane z ustaleniem stanu prawnego gruntów pod tę budowę — mówi Wojciech Kozak.

Zdaniem Tomasza Szawłowskiego, dyrektora Zarządu Dróg Miejskich niezbędne są także remonty praktycznie wszystkich warszawskich obiektów mostowych.

— Obecnie gruntownych remontów wymaga około 300 obiektów mostowych w Warszawie. Jednak, aby prace mogły ruszyć niezbędne jest stworzenie kompleksowego planu finansowania tych inwestycji — informuje Tomasz Szawłowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Krzysztof Kluska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Stolica: 700 mln zł na drogi w 2002 roku