Władze Warszawy podjęły we wtorek decyzję o przebiegu trasy II linii metra z Bemowa na Bródno. Trasa będzie przebiegała m.in. pod ul. Górczewską, przez stację Świętokrzyska, dalej tunelem pod Wisłą do stacji Stadion, a następnie do Dworca Wileńskiego i dalej przez Targówek na Bródno.
"Jest szansa na realizację II linii metra w ciągu 10 lat" - powiedział we wtorek na konferencji prasowej w Ratuszu naczelny architekt miasta Michał Borowski. Budowa II linii, według wyliczeń Ratusza, będzie kosztowała ok. 6 mld zł. Stolica będzie starała się o dofinansowanie z funduszy unijnych do 80 proc. kosztów inwestycji.
Ponadto władze Warszawy zdecydowały o budowie dodatkowych stacji I linii metra z Ursynowa w kierunku Młocin; będą to pl. Konstytucji i Muranów (pomiędzy Ratuszem a Dworcem Gdańskim).