Od ikony mobilności do ikony możliwości

  • Materiał partnera
opublikowano: 18-11-2021, 16:34
aktualizacja: 19-11-2021, 11:26

W ciągu najbliższych lat mBank chce być liderem zrównoważonej bankowości i ESG. Rozwinie cyfrową obsługę i sprzedaż, by być bankiem pierwszego wyboru dla klientów detalicznych i korporacyjnych

Z punktu widzenia nowej strategii mBanku kluczowe będą także cyberbezpieczeń­stwo, a w warstwie bizneso­wej – efektywność i ostrożne zarządzanie ryzykiem.

Istotną częścią strategii jest agenda ESG, związana z czynnikami śro­dowiskowymi, społecznymi i ładu korporacyjnego.

To kompleksowe zagadnienie: biznesowe, regulacyjne, do­tyczące relacji z klientami i partnerami biznesowymi, a także środowiska pracy i kultury organizacyjnej. Bank ma ambicję przewodzić w tym obszarze.

Nasza nowa strategia umocni pozycję mBanku wśród najlepszych instytucji finansowych w Polsce, a jednocześnie pomoże spółce osiągnąć lepszą wycenę i być atrakcyjną dla inwestorów. mBank będzie dobrym miejscem pracy, otwartym na pracowników i ich potrzeby.

A jaki ma być dla klientów? Wygodny, bezpieczny, z myślą o ich przyszłości... To będzie więcej niż mobilny bank. Ikona możliwości.

Cezary Stypułkowski - Prezes mBanku

Dokument strategiczny dla Grupy mBanku definiuje ambitne kierunki rozwoju, odpowiadając na to, jak zmienia się świat, klienci i sama organizacja.

Wiodąca bankowość detaliczna

W części detalicznej celem mBanku jest być bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych. Bank chce odpowiadać na ich potrzeby na różnych etapach życia, co znajdzie swoje odzwierciedlenie w ofercie.

Wzięcie kredytu hipotecznego będzie się odbywać cyfrowo, dzięki czemu instytucja chce być w pierwszej trójce kredytodawców. Wkrótce uruchomi też własne towarzystwo funduszy inwestycyjnych, które odpowie na potrzeby bogacących się klientów.

— Rozwiniemy też ofertę dla młodych. Na nich skoncentrujemy działania akwizycyjne. Dzięki temu utrzymamy atrakcyjną strukturę wiekową klientów i pozyskamy milion nowych do końca 2025 r. — mówi Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.

— Jako lider bankowości mobilnej chcemy, aby w ciągu kilku lat połowa sprzedaży i obsługi klienta odbywała się w kanale mobilnym. Aby to osiągnąć, wprowadzimy w naszej aplikacji nowe usługi, które ułatwią załatwianie spraw online — dodaje. W najbliższych latach bank uruchomi specjalną skrzynkę e-mailową oraz miejsce do bezpiecznego przechowywania dokumentów klientów.

Bank będzie też wspierać ludzi przedsiębiorczych i małe firmy. Udostępni im panel do zarządzania biznesem — od spraw administracyjnych, przez księgowość, aż po zagadnienia prawne.

Jako lider bankowości mobilnej chcemy, aby w ciągu kilku lat połowa sprzedaży i obsługi klienta odbywała się w kanale mobilnym – mówi Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.

Bank w e-commerce

mBank będzie zwiększać udział w obsłudze segmentu e-commerce. Już dziś ma w nim mocną pozycję, która będzie solidną bazą do dalszego rozwoju. To oznacza wsparcie sprzedających firm zarówno w bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej (segment małych i średnich przedsiębiorstw).

Sprzedających i kupujących będzie obsługiwać m.in. dzięki znanym już narzędziom, bramce płatności mBanku — Paynow oraz mOkazjom, które zmienią się w platformę e-commerce.

Cyfrowa bankowość korporacyjna

Korporacje obsługiwane przez mBank dostaną najlepszą na rynku bankowość elektroniczną i mobilną, opartą na samoobsłudze w kanałach zdalnych. Do 2025 r. 90 proc. klientów będzie podpisywać umowy elektronicznie.

Proces kredytowy dla klientów korporacyjnych będzie bardziej przyjazny i przewidywalny. Dzięki temu lepiej odpowie na ich potrzeby biznesowe, a bankowi pozwoli utrzymywać koszty ryzyka pod kontrolą.

— Zapewnimy 10 mld zł finansowania zielonym branżom, takim jak OZE, elektromobilność i recykling. Chcemy być liderem ekotransformacji — mówi Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.

Bank będzie rosnąć dzięki klientom z nowych branż, a tych z branż tradycyjnych wspierać, m.in. finansując ich zieloną transformację.

Zapewnimy 10 mld zł finansowania zielonym branżom. Chcemy być liderem ekotransformacji – mówi Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.

Zrównoważony rozwój i ESG

Agenda ESG zaczyna odgrywać coraz większą rolę. — W perspektywie tej strategii może stać się jednym z najważniejszych kryteriów oceny banku przez inwestorów, pracowników i klientów, których transformację będziemy wspierać. Dlatego mamy ambicję, by mBank był liderem zrównoważonej bankowości — mówi Marek Lusztyn, wiceprezes mBanku ds. zarządzania ryzykiem.

Każdy wprowadzany do oferty produkt będzie oceniany pod kątem jego wpływu na społeczeństwo i środowisko. Czynniki ESG znajdą się też w kryteriach oceny pracy ponad 100 kluczowych menedżerów mBanku.

Do 2050 r. mBank stanie się w pełni neutralny klimatycznie, a do 2030 r. osiągnie neutralność klimatyczną w zakresie pierwszym i drugim.

Bank będzie też wymieniać flotę na pojazdy o niskiej emisyjności, zmniejszać ilość odpadów, wciąż eliminować papier z procesów oraz plastikowe karty.

Nadal zamierza też wspierać cele społeczne. Mowa o współpracy z Wielką Orkie-strą Świątecznej Pomocy, programach edukacji matematycznej, finansowanych przez mFundację, a także wsparciu młodych artystów w projekcie „m jak malarstwo”.

Bank zamierza promować różnorodność w środowisku pracy. Skupi się też na poprawie tych elementów, które sprawiają, że mBank jest atrakcyjnym pracodawcą. Postawi na rozwój kompetencji przyszłości, zwłaszcza tych w zakresie nowych technologii. Chce oferować najlepsze w swojej klasie środowisko pracy hybrydowej.

— Budujemy kulturę zaufania i dobrych intencji, która pozwoli naszym pracownikom wychodzić poza schematy, śmiało wyrażać opinie i podejmować odważne decyzje. Właśnie w takiej kulturze powstają innowacje, co będzie mieć kluczowe znaczenie dla długoterminowego wzrostu banku — mówi Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.

Do 2050 r. mBank stanie się w pełni neutralny klimatycznie, a do 2030 r. osiągnie neutralność klimatyczną w zakresie pierwszym i drugim – mówi Marek Lusztyn, wiceprezes mBanku ds. zarządzania ryzykiem.

Technologia i cyberbezpieczeństwo

W dzisiejszym świecie kluczowe stało się cyberbezpieczeństwo i na to wyzwanie bank chce odpowiadać. — Aby skutecznie chronić pieniądze naszych klientów, jeszcze szerzej wykorzystamy uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję. Nadal będziemy prowadzić działania edukacyjne i kampanie społeczne dotyczące bezpieczeństwa w sieci — wyjaśnia Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.

Poza tym bank będzie pracować nad jakością i dostępnością serwisów cyfrowych, bo to kluczowy element z punktu widzenia klientów — użytkowników platform.

Cyberbezpieczeństwo jest kluczowe. Aby skutecznie chronić pieniądze naszych klientów, jeszcze szerzej wykorzystamy uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję – mówi Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.

mBank wśród najlepszych instytucji finansowych w Polsce

mBank pozostanie liderem efektywności ze współczynnikiem kosztów do dochodów na poziomie 40 proc. Zwrot na kapitale ma wynieść powyżej 10 proc.

— Prowadzimy dochodowy i dojrzały biznes. Mamy świetny, perspektywiczny profil klienta. Wyróżniają nas przewaga technologiczna i wysoka efektywność. To fundament do dalszego rozwoju. Wzrost i efektywność będą w najbliższych latach kluczowe — komentuje Andreas Böger, wiceprezes ds. finansów.

Prowadzimy dochodowy i dojrzały biznes. To fundament do dalszego rozwoju. Wzrost i efektywność będą w najbliższych latach kluczowe. Chcemy być liderem efektywności ze współczynnikiem kosztów do dochodów na poziomie 40 proc. – mówi Andreas Böger, wiceprezes ds. finansów.

— Nasza nowa strategia umocni pozycję mBanku wśród najlepszych instytucji finansowych w Polsce, a jednocześnie pomoże spółce osiągnąć lepszą wycenę i być atrakcyjnym dla inwestorów — mówi Cezary Stypułkowski. — mBank będzie dobrym miejscem pracy, otwartym na pracowników i ich potrzeby. A jaki ma być dla klientów? Wygodny, bezpieczny, z myślą o ich przyszłości... To będzie więcej niż mobilny bank. Ikona możliwości — dodaje prezes mBanku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Partnerem Publikacji jest mBank

Polecane