Wobec kryzysu wywołanego pandemią, pozrywanych łańcuchów dostaw, kłopotów z dostępnością podzespołów, szalejącą drożyzną i wreszcie wyzwań, jakie przed całym rynkiem motoryzacyjnym stawia elektryczna rewolucja, producenci samochodów zmieniają swoje podejście. Jak? Tomasz Mucha z Mercedes-Benz Polska zdradza szczegóły nowej strategii koncernu, który reprezentuje. Strategii zmiany środka ciężkości. O zmianach mówi również Maciej Kilim, menedżer, który w Toyota Central Europe odpowiada za marketing i produkt. Będzie m.in o przyszłości małych miejskich samochodów. Grzegorz Zalewski, dyrektor marki Dacia w Polsce, opowiada z kolei o przyszłości marek budżetowych oraz o tym, jak budować dziś tanie, dostępne auta. Zdradza też szczegóły strategii, jaką przyjęła Dacia na kolejne lata. O strategii, ale dotyczącej rozwijającej się elektromobilności, mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych. Jednym z ciekawszych wątków tej rozmowy jest spodziewany zalew europejskiego rynku chińskimi modelami.
Wszystkie odcinki „Pulsu Biznesu do słuchania” są dostępne na stronie pb.pl/dosluchania oraz w aplikacjach podcastowych, m.in. na Spotify i Apple Podcasts.
Goście:
0'58" Tomasz Mucha – o strategii Mercedesa
11'50" Maciej Kilim – o przyszłości małych aut
24'04" Grzegorz Zalewski – o markach budżetowych
33'24" Maciej Mazur – o chińskiej przyszłości

