Street food obronił się przed pandemią

Aleksandra Łukaszewicz
  • Aleksandra Łukaszewicz
opublikowano: 16-02-2021, 16:05

Sweet Gallery zakończyła rok dodatnim wynikiem finansowym i zapowiada rozwój sieci.

Sieć franczyzowa działająca w segmencie street food wyszła z 2020 r. obronną ręką, uzyskując 28,1 mln zł przychodów. Choć to o 6,9 mln zł mniej niż rok wcześniej, jednak ze względu na oparcie biznesu na sprzedaży na wynos, Sweet Gallery nie została tak mocno dotknięta przez kryzys spowodowany pandemią, jak reszta branży gastronomicznej. Do pozytywnego wyniku przyczynił się dodatkowo rozwój systemu dostaw, funkcjonujący obecnie w prawie wszystkich punktach Bafra Kebab.

— Franczyzobiorcy mogą z dnia na dzień uruchomić kanał delivery bez żadnych dodatkowych formalności, które w całości załatwia centrala firmy — mówi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.

Spółka posiada szyldy: Lodolandia, Kołacz na Okrągło, Bafra Kebab oraz SiGelato i planuje rozwój ich sieci. Do końca 2021 r. chce otworzyć 180 punktów oraz wdrożyć dwa nowe koncepty franczyzowe.

— Na początku chcemy sprawdzić reakcję konsumentów na nową ofertę. Kolejnym etapem będzie rozwój konceptów w modelu franczyzowym. Wkrótce ogłosimy szczegóły na temat planowanych modeli biznesowych - mówi Krzysztof Olesiak.

Chcąc wyjść naprzeciw potencjalnym franczyzobiorcom, spółka oferuje nowe warunki inwestycji w Bafra Kebab. Dotychczas współpraca wiązała się z zakupem przyczepy, teraz działalność będzie można rozpocząć od jej wynajmu. Po trzech miesiącach umowa najmu może zostać zamieniona na umowę franczyzową, wówczas poniesione koszty zostaną uznane jako zaliczka na poczet zakupu przyczepy. Oferta skierowana jest do osób dysponującym kapitałem w wysokości 30 tys. zł.

— Bafra Kebab nie należy do łatwych biznesów. Zależy nam więc na tym, by franczyzobiorcy świadomie podejmowali decyzję o współpracy. Trzymiesięczny okres próbny pozwoli dokładnie poznać biznes i jego wymagania. Całe ryzyko bierzemy na siebie — mówi Krzysztof Olesiak.

W Polsce funkcjonuje ponad 600 punktów Sweet Gallery. Spółka działa także za granicą, m.in. w Niemczech i Austrii, pod markami Ice and Roll oraz Cake and Roll. W 2020 r. zadebiutowała w Rumunii, gdzie planuje otworzyć 30 punktów franczyzowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane