Studenci zmieniają opinie o centrach usług

Kinga Piecuch, członek zarządu Xerox Polska, koncernu zajmującego się m.in. outsourcingiem usług
opublikowano: 2011-04-05 10:34

Zmieniło się postrzeganie centrów usług biznesowych przez studentów i absolwentów — od obrazu firm zatrudniających "wklepywaczy" do prężnych instytucji dających ogromne możliwości rozwoju.

Wiele firm z branży SSC/BPO (Shared Services Centres/Business Process Outsourcing) faktycznie rozpoczynało od prostszych usług, ale dziś oferują działania o dużym znaczeniu biznesowym dla klientów.

Przez kilka lat firmy SSC/BPO aktywnie walczyły o zmianę ich nie najlepszego obrazu. Ich przedstawiciele brali udział w targach pracy, panelach dyskusyjnych, spotkaniach na uczelniach — tłumaczyli specyfikę branży i opisywali korzyści z pracy u nich. Dla studentów i absolwentów istotna była przede wszystkim oferta, dostępna również dla nowych pracowników, czyli szkolenia, pakiety socjalne, możliwość realizacji projektów dla zagranicznych klientów, wytyczona ścieżka rozwoju.

Nie bez znaczenia był przykład przekazywany przez pracowników centrów. Działające w Polsce firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu to nierzadko znane światowe marki, a ich pracownicy często muszą mieć bardzo konkretne kompetencje, posługiwać się biegle językami obcymi. Polska ma bardzo mocną pozycję na światowej mapie usług dla biznesu. Dzięki temu młodzi ludzie mają szansę awansować w międzynarodowych strukturach i pracować w oddziałach w innych krajach.