Sukacz wraca do gry

Grzegorz Nawacki
opublikowano: 14-12-2010, 13:17

Powstaje fundusz, który będzie miał do  zainwestowania 800 mln zł. Na jego czele ma stanąć Dawid Sukacz.

Ciągnie wilka do lasu. Ledwie kilka miesięcy Dawid Sukacz wytrzymał poza rynkiem private equity. W sierpniu odszedł z BBI Capital NFI, a kilka tygodni później z Rubicon Partners NFI. Razem z Dariuszem Górką, menedżerem przez lata związanym ze spółkami Ryszarda Krauzego, dołączyli do Concordii, butiku inwestycyjnego założonego w 1996 r. przez Andrzeja Mierzwę i Marka Modeckiego. Concordia, jak dowiedział się "Puls Biznesu", tworzy fundusz private equity. Przedstawiciele firmy odmówili komentarza, ale nam udało się poznać szczegóły.

Według naszych informacji, na początku 2011 r. twórcy funduszu chcą do niego zebrać 200 mln EUR (około 800 mln zł) od zagranicznych instytucji. Cel jest w zasięgu ręki — w najbliższym czasie mają podpisać umowę z pierwszym partnerem. Będzie nim 21 Partners, włosko-francuski fundusz private equity założony przez Alessandra Benettona i Gerarda Pluvineta. Pierwszy z nich to członek słynnej rodziny, znanej m.in. z produkcji ubrań i Formuły 1. Drugi karierę zaczął w latach 70., zasiadał we władzach wielu francuskich firm, a przez kilkanaście lat szefował Societe Centrale pour l'Industrie, notowanej na francuskiej giełdzie firmie zajmującą się inwestowaniem w spółki. 21 Partners zarządza ponad 1 mld EUR, kupił ponad 70 spółek.

W nowy fundusz gotowa jest zainwestować także francuska firma z branży zbrojeniowej. Dopełnieniem ma być Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR).
Przetarty szlak

Dzięki Dawidowi Sukaczowi nowy gracz ma przetarty szlak w staraniu się o pieniądze z banku. Według naszych informacji, podobny projekt dopiął, gdy był szefem BBI Capital, ale w ostatniej chwili z transakcji wycofało się BB Investment, główny akcjonariusz BBI Capial.

Nowy gracz nie będzie miał łatwo. W tym roku znacząco wzrosła konkurencja między funduszami. Mają dużo pieniędzy do zainwestowania w regionie, a firm na sprzedaż wciąż nie ma zbyt wiele. Choć, jak pokazał Resource Partners, można być aktywnym — w rok od powstania fundusz zainwestował już w cztery spółki.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane