Sundose łapie formę na suplementach

opublikowano: 11-04-2021, 20:00

Start-up regularnie zyskuje kapitał na rozwój - tym razem 6 mln USD. Na popularności suplementów diety skorzystali też inni.

Sundose zakończył trzecią już rundę inwestycyjną. Spółka, oferująca personalizowane suplementy diety, uzyskała 6 mln USD od międzynarodowych funduszy venture capital. W obecnej rundzie A pieniądze wyłożyły: niemiecki DX Ventures, amerykański Atmos Ventures, australijskie Investible Club i Polipo Ventures oraz polska spółka inwestycyjna ARIA.

Inwestorzy już wcześniej interesowali się suplementowym start-upem. W ubiegłym roku Sundose zrealizował rundę seed o wartości 4,7 mln zł, a w połowie 2019 r. w rundzie pre-seed otrzymał 3 mln zł.

- Notujemy regularny wzrost biznesu, czym zjednujemy sobie inwestorów i regularnie pozyskujemy kolejny kapitał na rozwój – mówi Michał Gołkiewicz, współzałożyciel Sundose’a.

Obecnie firma obsługuje głównie polskich klientów, ale uaktywniła się już także w Wielkiej Brytanii i Niemczech oraz we Włoszech. Zebrane finansowanie ma jej pomóc w zagranicznej ekspansji.

Finansowa odżywka
Finansowa odżywka
Michał Gołkiewicz (od lewej) i Tomasz Styk, współzałożyciele Sundose’a, mają powód do świętowania i motywację do dalszej pracy. Ich projekt po raz kolejny spotkał się z zainteresowaniem inwestorów. Na rozwój spółki popłynęły pieniądze.
Marek Wiśniewski

Indywidualizm...

Sundose postawił na młody, ale szybko rosnący rynek sprzedaży suplementów diety, który globalnie w 2020 r. był wart 140 mld USD, a w roku 2027 ma osiągnąć wartość 270 mld USD. Spółka poszła jednak o krok dalej i zdecydowała się na przygotowywanie suplementów zgodnie z trendem personalizacji. Skład produktów komponuje indywidualnie, tworząc – na podstawie wcześniejszego, zautomatyzowanego wywiadu z klientem - mieszanki zgodne z aktualnymi potrzebami poszczególnych odbiorców, ich kondycją zdrowotną, wyznaczonymi celami żywieniowymi itp.

- Zainteresowanie suplementami rośnie. Dostrzegamy jednak to, jak bardzo klienci są pogubieni w ofertach dostawców - mają problem z określeniem, jakich mikroelementów rzeczywiście potrzebują. Decyzje zakupowe podejmują na podstawie przekazów marketingowych lub rekomendacji rodziny i znajomych, a nie bazując na rzetelnej wiedzy. Nasze narzędzia pozwalają im lepiej dopasować składniki do ich bieżących potrzeb – mówi Michał Gołkiewicz.

...a internacjonalizacja

Zdaniem współzałożyciela start-upu, personalizacja produkcji i sprzedaży suplementów na razie jest rynkową nowością, ale w perspektywie pięciu lub dziesięciu lat zacznie wypierać tradycyjne podejście. Wpływ na to będą miały wciąż udoskonalane technologie, w tym narzędzia automatyzujące analizę danych o zdrowiu, aktywności fizycznej, sposobie odżywiania itp.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Firma obsługuje obecnie niespełna 10 tys. klientów miesięcznie. Jej roczne przychody – jak podaje Michał Gołkiewicz - oscylują wokół 10-12 mln zł. Sundose prowadzi sprzedaż wyłącznie w kanale online, nie wyklucza natomiast innych sposobów dotarcia do klientów w przyszłości.

Obecnie start-up skupia się na umiędzynarodowieniu biznesu, co wynika m.in. z przyjętej strategii finansowania w modelu venture capital i szybkiego zwiększania skali działania. Testuje więc zainteresowanie zagranicznych klientów personalizowanymi produktami, a tym samym swoje szanse na obcych rynkach. Sprzyjać firmie może fakt, że personalizacja w doborze suplementów diety jest nowością także za granicą, m.in. w Europie Zachodniej.

Suplementowy rynek

Z dobrej passy na rynku suplementów korzystają także inni. „Mamy za sobą rekordowy rok 2020. Nasze przychody wzrosły o ok. 39 proc., a EBITDA o ok. 205 proc. Rok 2020 zakończyliśmy rekordowym zyskiem netto prawie 12 mln zł. W trudnym czasie pandemii nasi klienci nie chcą rezygnować z aktywności fizycznej i dbania o właściwą suplementację organizmu. Ten trend trwa więc także i w tym roku. Sprzyja rozwój e-commerce i usług logistycznych. W pierwszych dwóch miesiącach 2021 r. odnotowaliśmy 40-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu ze styczniem i lutym zeszłego roku” – ogłosił w komunikacie Mateusz Pazdan, prezes spółki SFD, właściciela m.in. internetowego i stacjonarnych sklepów z suplementami i odżywkami.

Zarząd spółki na najbliższym nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy zamierza zarekomendować emisję akcji na NewConnect w drugiej połowie 2021 r., co pozwoliłoby na sfinansowanie rozwoju firmy w – jak podają przedstawiciele SFD - sytuacji „dynamicznie rosnącej koniunktury na rynku suplementów diety i odżywek”. Podjęty zostanie także temat przeniesienia notowań akcji z New Connect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w pierwszej połowie 2022 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane