Swatch chce przebić Apple w Chinach

opublikowano: 15-10-2015, 20:45

Swatch zamierza pokonać Apple w płatnościach mobilnych w Chinach, donosi serwis CNBC. Szwajcarski producent właśnie zaprezentował swój nowy zegarek, który technologicznie nie jest smartwatchem.

Swatch Bellamy to zegarek analogowy zawierający wewnątrz chip, który pozwala na wykonywanie płatności zbliżeniowych. Urządzenie nie łączy się  z Internetem ani telefonem, ale zamiast tego zwiera technologię komunikacji zbliżeniowej umożliwiającą dokonanie płatności przez dotknięcie terminala zegarkiem.

Swatch logo
Zobacz więcej

Swatch logo Bloomberg

Atutem Swatcha jest partnerstwo z China UnionPay, firmą mającą wirtualny monopol na płatności w tym kraju oraz z Bank of Communications. 

Swatch Bellemy postrzegany jest przez specjalistów jako próba odparcia ataku ze strony Apple Watch. Skala zagrożenia ze strony produktu „jabłuszka” jest ogromna, co ostatnio podkreślił prezes firmy TAG Heuer, twierdząc, że „…jest ono ogromną konkurencją w segmencie cenowym od 200 do 2000 USD”.

Tymczasem chiński rynek ma ogromne znaczenie dla Swatcha. Szwajcarska firma generuje tam aż 45 proc. przychodów ze sprzedaży. 

Swatch Bellamy, który ma kosztować 580 juanów (91 USD) ma trafić w Chinach do sprzedaży w styczniu 2016 r. Ma być również wprowadzony w Szwajcarii wspólnie z jednym z tamtejszych banków i partnerem zabezpieczającym transakcji. Ma też trafić do Stanów Zjednoczonych.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu