Świat napędzany parą rozgrzał giełdę

Grzegorz Suteniec
24-04-2018, 22:00

Pierwsze recenzje najnowszego tytułu 11bit studios rozpaliły wyobraźnie giełdowych inwestorów.

We wtorek o 15.00 rozpoczęła się sprzedaż gry „Frostpunk” produkcji giełdowego 11bit studios. Już po około pół godzinie gra znalazła się na pierwszym miejscu w zestawieniu globalnych bestsellerów Steamu i utrzymała tę pozycję do zamknięcia wydania „PB”. Kolejną pozytywną informacją były dobre recenzje. Na portalu Metacritic, który kumuluje oceny recenzentów, średnia z 16 opinii dała łączną ocenę 87 na 100 możliwych.Z najbardziej opiniotwórczych mediów do tej pory recenzję wydał Game Informer, który przyznał grze 88. Wyczekiwane są jeszcze recenzje m.in. IGN i Gamespotu.

— Recenzje są bardzo dobre, lepsze do recenzji „This War of Mine”, który okazał się hitem. To oczywiście nie przekłada się wprost na sprzedaż, ale jest jednym z warunków koniecznych, aby ten tytuł odniósł sukces. Średnia recenzji jest wyższa od moich wewnętrznych założeń — celowałem w 8. Teraz mamy bliżej 9 i to mnie skłania do rozważenia podniesienia prognoz sprzedaży — mówi Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ.

Tomasz Rodak do tej pory spodziewał się, że w tym roku spółka sprzeda około 640 tys. sztuk gry na PC i dodatkowo około 30 proc. tej liczby wersji na konsole, które mają pojawić się w ciągu dwóch kwartałów od premiery na PC. Informacje, które pojawiły się do tej pory, uprawdopodabniają sukces gry.

— Oczekiwania były duże i wydaje się, że spółka dostarczyła produkt wysokiej jakości. Teraz pytanie, czy gra się sprzeda. Patrząc na recenzje na razie wszystko wygląda optymistycznie — mówi analityk. Ostatnie informacje na temat „Frostpunka” rozpaliły głowy giełdowych graczy.

W środę kurs 11bit studios zyskiwał nawet ponad 7 proc., a obroty akcjami spółki wyniosły ponad 15,5 mln zł. Tym samym była to najlepsza i najbardziej płynna spółka w indeksie sWIG80. Sam 11bit studios rozważa podanie w piątek pierwszych informacji na temat najnowszej produkcji. „Frostpunk” to największa produkcja 11bit studios. Finalne nakłady na grę przekroczyły 10 mln zł, w tym marketing to 2,5-3 mln zł. Nakłady na produkcję spółka będzie amortyzowała liniowo przez 36 miesięcy. Wydatki na marketing księgowane były na bieżąco i w ponad 90 proc. przeszły już przez rachunek wyników. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Świat napędzany parą rozgrzał giełdę