Świat opakowany na kolorowo

  • Materiał partnera
opublikowano: 11-01-2021, 22:05
aktualizacja: 12-01-2021, 10:17

Nawet nie zdajemy sobie sprawy, że codziennie korzystamy z wielu produktów powstałych z udziałem Sun Chemical

W ostatnich miesiącach wiele branż wyraźnie zwolniło. Nie dotyczy to producentów opakowań, którzy utrzymują produkcję na poziomie sprzed pandemii. Polski oddział spółki, mający siedzibę w podwarszawskich Markach, jest dumny z zachowania ciągłości dostaw i zwiększenia sprzedaży w tym trudnym dla wszystkich okresie.

Angażujemy się w zwiększanie proekologiczności na wszystkich etapach procesu wytwórczego: od powstania wyrobu po dystrybucję. W naszych produktach nieustannie zwiększa się udział surowców odnawialnych. Zwiększają się też możliwości ich recyklingu — podkreśla Piotr Góral, członek zarządu polskiego oddziału Sun Chemical.

— Nasza firma, specjalizująca się w farbach, powłokach i lakierach, nieustannie odpowiada na potrzeby zmieniającego się rynku, oferując klientom bogate portfolio rozwiązań produktów adresowanych do dynamicznie rozwijającego się segmentu opakowań, niezależnie od sytuacji — mówi Piotr Góral, członek zarządu polskiego oddziału Sun Chemical, poza Polską odpowiedzialny za rynki Czech, Słowacji i Ukrainy.

Krajowa spółka, będąca częścią światowego lidera branży — grupy DIC, znalazła się po raz czwarty z rzędu wśród laureatów Gazel Biznesu — organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu” konkursu dla najszybciej rozwijających się małych i średnich firm w Polsce.

Jak przełamać szarość

Farby płynne wodorozcieńczalne i rozpuszczalnikowe, farby offsetowe rolowe i arkuszowe, produkty utrwalane energią, farby do druku cyfrowego, a także aplikacje specjalne, czyli lakiery, kleje i produkty barierowe — asortyment spod znaku Sun Chemical zachwyca bogactwem i różnorodnością. Jego znakiem rozpoznawczym jest przede wszystkim wysoka jakość. Uzyskuje ją m.in. dzięki laboratorium, którym dysponuje polski oddział. Działa ono na trzech polach. Pierwszym jest kontrola jakości i wydawanie na tej podstawie odpowiednich certyfikatów. Druga dziedzina to dobieranie nowych kolorów, projektowanie oraz tworzenie nowych standardów. Oddział w Markach wykonuje także różnego rodzaju badania zależnie od końcowego zastosowania produktu. To pracownicy tej placówki decydują o doskonałości trafiających na rynek wyrobów.

W jakich dziedzinach Sun Chemical pozostaje liderem?

— Postawiliśmy na zarządzanie kolorami marki, ochronę integralności produktów dzięki udoskonalonym i przyciągającym wzrok opakowaniom oraz rozwiązania zabezpieczające i chroniące przed podróbkami. To wszystko pozwala nam spełniać coraz bardziej wyrafinowane potrzeby klientów zakładów przetwórczych — podkreśla Piotr Góral.

Uzupełnieniem bogatej oferty produktowej jest kompleksowa obsługa. Firma oferuje klientom wszechstronną pomoc i opiekę obejmującą doradztwo i wsparcie ze strony laboratorium oraz techników — na każdym etapie produkcji poligraficznej. Zapewnia również pomoc techniczną przy bieżących zleceniach, wprowadza nowe produkty oraz przeprowadza szkolenia dotyczące zastosowania farb i technik drukowania.

Czarno na białym

Sun Chemical Polska realizuje wiele programów edukacyjnych. Aktywnie uczestniczy również w targach, konferencjach oraz wspiera instytucje branżowe. Wszystko po to, by na każdym etapie tworzenia własnego produktu wypracowywać standardy, które mają przełożenie na doskonałość produktu końcowego w poligrafii.

— To priorytet firmy, dla której klient i jego potrzeby są najważniejsze — deklaruje Piotr Góral.

Fundament wiarygodności Gazeli z Mazowsza stanowi transparentność. Realizując swoją misję, spółka zobowiązała się do ciągłego rozwoju technologicznego i ukierunkowania swoich działań na zrozumienie i spełnienie wymagań klienta. Ponadto firma ma własny, korporacyjny system oceny rygorystycznych kryteriów bezpieczeństwa wewnętrznego — Sun Care.

Zielone standardy

Co jeszcze składa się na sukces koncernu w obecnych trudnych czasach?

— Ścisłe monitorowanie łańcucha dostaw jest ważne zawsze, ale w kryzysie najbardziej. Kontrolujemy dostawy pod kątem ryzyka związanego z wpływem pandemii na gospodarkę światową — odpowiada szef krajowego oddziału spółki.

Producent skutecznie zarządza zamówieniami klientów, poziomem zapasów, dostawami tranzytowymi i poziomem zamówień otwartych. Sprawdza dostawców surowców i produktów pośrednich oraz firmy świadczące usługi logistyczne.

W wielu przedsiębiorstwach kryzys jest pretekstem do wdrażania programów oszczędnościowych, nawet kosztem społecznej odpowiedzialności biznesu i ochrony środowiska. Sun Chemical nie podąża tą drogą. Inwestuje w zrównoważony rozwój. Potwierdza to długoterminowa strategia mająca na celu obniżenie emisji dwutlenku węgla o co najmniej 30 proc. do 2030 r.

Jeśli walczyć o lepszy świat, to razem z innymi. Nic dziwnego, że firma przystąpiła do CEFLEX — europejskiego konsorcjum zrzeszającego przedsiębiorstwa i organizacje reprezentujące branżę opakowań giętkich. Promuje ono gospodarkę w obiegu zamkniętym.

A czy da się pogodzić ekologię z ekonomią? Jak najbardziej. Służą temu innowacje — takie jak lekka konstrukcja opakowań, która pozwala obniżać zużycie surowców i ograniczać koszty produkcji. Sun Chemical prowadzi też zaawansowane prace badawczo-rozwojowe nad przygotowaniem receptury polimerów poliuretanowych.

— Angażujemy się w zwiększanie proekologiczności na wszystkich etapach procesu wytwórczego: od powstania wyrobu po dystrybucję. W naszych produktach nieustannie rośnie udział surowców odnawialnych. Zwiększają się też możliwości ich recyklingu. To sprawia, że wiele firm chce współpracować właśnie z nami — informuje Piotr Góral.

Cele środowiskowe, jakie wyznacza sobie Sun Chemical, są coraz ambitniejsze. Jest to m.in. odpowiedź na oczekiwania i potrzeby klientów biznesowych oraz mody konsumenckie. Na zakupach klienci kierują się nie tylko ceną, ale też sposobem produkcji. Coraz częściej pytają o bilans ekologiczny danego produktu, w tym metody utylizacji: czy zostanie spalony, zakopany, powtórnie wykorzystany?

— Dążymy do tego, by odwrócić współczesną piramidę opakowań elastycznych, z których znacząca większość kończy na wysypisku. Naszym celem jest, aby w jak największym stopniu móc wykorzystywać je na nowo. Temu służą opracowywane przez nas innowacyjne technologie i strategie — zaznacza szef polskiego oddziału Sun Chemical.

W różowych barwach

Kolejną sferą, w której producent wyznacza trendy, jest „employer branding”. Wydawać by się mogło, że w dobie kryzysu są ważniejsze wyzwania niż tworzenie przyjaznego wizerunku pracodawcy. Tymczasem w Sun Chemical panuje przekonanie, że zaspokajaniu potrzeb rynku musi towarzyszyć troska o załogę.

— Nieustannie inwestujemy w rozwój pracowników, podnosząc ich kwalifikacje i poszerzając wiedzę. Przekłada się to na lepszą i bardziej kompetentną obsługę klientów. Nasze ośrodki badawczo-rozwojowe i laboratoria powstały z myślą o tym, by móc jak najszybciej reagować na ich potrzeby. Centra te pozwalają nam w pewnym sensie wyprzedzać rzeczywistość, co buduje sukces klientów, a zatem i naszej firmy — tłumaczy Piotr Góral.

Gazela spod Warszawy włącza się także w przedsięwzięcia o charakterze społecznym i filantropijnym. Kilka razy uczestniczyła w akcji zbiórki krwi przygotowanej przez Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa podczas festiwalu muzycznego Przystanek Woodstock, organizowanego przez fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Godne odnotowania są również wydarzenia, które przedsiębiorstwo realizuje w swoim najbliższym otoczeniu. Firma wspiera akcje organizowane przez Mareckie Stowarzyszenie Gospodarcze z myślą o mieszkańcach podwarszawskich Marek i okolic (np. Bieg Nocny Marek czy Spartakiada Rodzinna) oraz mareckie przedszkola, m.in. w zakupie pomocy dydaktycznych. Przeprowadza też ćwiczenia z jednostką chemiczną straży pożarnej.

— Chcemy nie tylko tworzyć innowacyjne produkty, ale także być blisko ludzi. Cele biznesowe nie wykluczają aktywności na rzecz społeczeństwa — podsumowuje Piotr Góral.

A tylko taki dwutorowy rozwój zapewnia biznesowi sukces.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane