Świąteczne prezenty nie będą mniejsze od zeszłorocznych

opublikowano: 28-11-2021, 18:45

Trzy czwarte ankietowanych Polaków zadeklarowało, że wyda na bożonarodzeniowe prezenty więcej lub podobnie niż przed rokiem. Większość preferuje zakupy stacjonarne.

Większość Polaków przygotowała wyższy (30,5 proc.) lub prawie taki sam (44,8 proc.) budżet na świąteczne prezenty co przed rokiem – wynika z badania „Postawy konsumentów wobec zakupów świątecznych” zajmującej się marketingiem dla handlu stacjonarnego firmy Offerista. 15,5 proc. osób wyda poniżej 250 zł, a najwięcej (47,2 proc.) 250-500 zł. Nie brakuje jednak osób, które zamierzają przeznaczyć na ten cel ponad 1000 zł (7,5 proc.).

Największa część ankietowanych (36,2 proc.) kupuje prezenty, gdy tylko świąteczny asortyment pojawi się w sklepach, a nieco mniejsza (25,8 proc.) przez cały grudzień. 16,5 proc. osób zostawia to sobie na tydzień przed Bożym Narodzeniem.

Konsumenci czerpią informacje o świątecznych ofertach przede wszystkim z oficjalnych stron firm (42,8 proc.) oraz mediów społecznościowych (43,3 proc.). Wskazują jeszcze m.in. prasę (37,5 proc.) i telewizję (34,1 proc.). Ponad połowa (51,2 proc.) preferuje kupowanie tego typu asortymentu stacjonarnie, a 13,6 proc. w internecie – pozostali wybierają oba kanały. Przy wyborze produktów kierują się głównie stosunkiem jakości do ceny (55 proc.).

Do najpopularniejszych prezentów należą kosmetyki (57,8 proc.), dekoracje i artykuły do domu (44,7 proc.) oraz zabawki (41,8 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane