Sygnity stawia na partnerstwo

Współpraca z dużymi graczami IT ma być sposobem na znalezienie dodatkowych przychodów poza Polską.

W październiku umowa o strategicznej współpracy z IBM. W styczniu wejście w alians z hiszpańską Indrą. Międzynarodowa aktywność warszawskiej spółki IT nie jest przypadkowa. Wyszła na finansową prostą i bierze się za nadrobienie zaległości, spowodowanych przez kilka lat permanentnej restrukturyzacji.

— W ubiegłym roku zamknęliśmy wszystkie cztery kwartały zyskiem. Po raz ostatni udało się to osiągnąć w 2005 r. Przez to, że Sygnity nie generowało odpowiednich zysków, nie rozwijało się technologicznie tak jak konkurencja. Wejście w strategiczne partnerstwo z liczącymi się międzynarodowymi dostawcami IT to dla nas szansa na uzyskanie dostępu do nowych produktów i rynków — mówi Janusz R. Guy, prezes Sygnity.

Najważniejszym celem dla spółki jest poprawa rentowności, zgodnie ze strategią ogłoszoną w grudniu 2012 r. Nie oznacza to jednak, że Sygnity nie będzie szukało szansy na rozwój. Jedną z takich dróg ma być strategiczna współpraca z innymi dostawcami IT. Współpraca z globalnym IBM ma być szansą na zaistnienie na rynku publicznym w Europie Środkowej. W zamian warszawska firma zacznie bliżej współpracować z koncernem w kraju. Zaprosiła go do udziału w największym w swojej historii kontrakcie na budowę systemu ePodatki dla resortu finansów. Sojusz z Hiszpanami natomiast ma przynieść dostęp do nowych produktów. Jego efektem mogą być także kontrakty zagraniczne dla segmentu finansowego i zdrowia. W zamian Sygnity pomoże Indrze zaistnieć nad Wisłą. Jeśli te plany się powiodą, dla Sygnity będzie to oznaczało nowe źródła przychodów. Spółka ich potrzebuje, bo trwa czyszczenie portfela z nierentownych kontraktów (głównie sprzętowych), którego efektem jest spadek przychodów. Lista strategicznych partnerów nie skończy się na IBM i Indrze. Sygnity jest otwarte na współpracę z innymi graczami na międzynarodowym rynku IT.

— Wzbudzamy zainteresowanie wielu firm zagranicznych, m.in. chęć przejęcia naszego pionu bankowo-finansowego wyraziła jakiśczas temu spółka z Ameryki Północnej. Odmówiliśmy, ale planujemy współpracę — mówi prezes. Wymienia także amerykańską firmę Fast Enterprises. To jej rozwiązanie GenTax jest wdrażane w polskim Ministerstwie Finansów w ramach projektu ePodatki. Według prezesa, Amerykanie są zainteresowani dalszą ekspansją na rynku europejskim i Sygnity jest dla nich naturalnym lokalnym partnerem. Janusz R. Guy zapowiada, że dalszą strategię rozwoju Sygnity pokaże za rok, po wykupieniu dwuletnich obligacji wyemitowanych w 2013 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu