Syndyk Daewoo Motor Polska ogłosił przetarg na sprzedaż praw do produkcji samochodu dostawczego Lublin. Nie można wykluczyć, że auto będzie powstawało w nowym miejscu. O ile znajdą się chętni.
Syndyk masy upadłościowej znajdujących się od blisko dwóch lat w upadłości zakładów Daewoo Motor Polska z Lublina ogłosił przetarg na sprzedaż praw do produkcji i sprzedaży samochodów Lublin III. Na rynek wystawione także zostały m.in. elementy linii montażowej. Cenę wywoławczą ustalono na 4 mln USD (około 16 mln zł).
— Przetarg jest otwarty. Liczę, że zgłosi się wiele dużych firm z branży motoryzacyjnej — zakłada Leszek Liszcz, syndyk DMP.
Obecnie samochody Lublin III produkuje na podstawie „umowy o współpracę” firma Andoria-Mot.
Ustalone warunki przetargu nie wskazują jednak jednoznacznie, czy produkcja będzie kontynuowana w Lublinie. Z jednej strony utrzymanie produkcji w obecnym miejscu jest jednym z kryteriów branych pod uwagę. Z drugiej strony warunki przetargu dopuszczają możliwość przeniesienia produkcji „w inne miejsce” — pod warunkiem zagwarantowania zatrudnienia osobom zaangażowanym w produkcję Honkerów i Lublinów.
— Mam nadzieję, że syndyk nie będzie się kierował jedynie ceną przy podejmowaniu decyzji o sprzedaży praw do produkcji Lublinów — mówi Andrzej Chrząstowski, przewodniczący NSZZ Solidarność DMP w upadłości.
Syndyk nie chce komentować, co będzie miało decydujące znaczenie przy wyborze oferenta.
— Ta oferta będzie lepsza, która spełni więcej kryteriów — ucina.
W kwietniu tego roku syndyk sprzedał za 4 mln USD angielskiej firmie LDV prawa do wytwarzania modelu LD 100, którym lubelskie zakłady miały zawojować świat, a którego produkcja po upadłości koreańskiego Daewoo Motor Company stała się niemożliwa. Jeśli teraz nowy nabywca przeniósłby w inne miejsce produkcję Lublinów, to na terenie DMP pozostałaby jedynie produkcja terenowych Honkerów.